Merhaba arkadaşlar.
Sizlere Medipol çamlıca kadın doğum bölümünden kadriye erdoğan, doktor demeye dilim varmıyor yaşadığım ve bana kattığı tecrübeden bahsedeceğim.
Bundan 26 gün önce doğum yaptım. 5 aydır kadriye d. gittim. ondan önceki 4 ay boyunca doktor doktor gezdim. Medipol de Hüsniye hanımı tercih ettim yaşından ötürü tecrübeli olduğuna inandım ve internetteki uzun araştırmalar sonucunda ona gitmeye karar verdim. Randevusuz gittiğim için doktoru yerinde bulamadım. Kadın doğumda birtek kadriye d. olduğunu söylediler, gelmişken ona gireyim ozaman dedim. Odasından içeri girip odadan çıktığım ana kadar kendisinden hiç haz etmedim. Fazlasıyla soğuk ve ciddi geldi bir tebessüm bir cana yakınlık aradım yüzünde bulamadım. Eşimle uzun bir istişarede ettik. Kendisi bu doktoru çok beğendiğini söyledi. Ablamla bu dönemde hamile kaldık onunda doktor arayışı vardı. Medipol çamlıcadaki en iyi doktorun Kadriye Erdoğan olduğunu duymuş. Bende demekki benim göremediğim birşey var herkes memnun diyerek bu D.devam ettim. Gebelikle birlikte beliren varislerim oldu D.bunu biliyor ve normal doğuma etkisi olmadığını belirtiyordu. Bu arada ben şiddetle normal doğum istiyordum ve her muayanede bunu belirtiyoe bir sıkıntı varmı diye soruyordum. Hiçbir sıkıntı olmadığını söylüyordu takiiiiiii doğum vaktine kadar...
40 hafta 5 güne geldiğimde hastaneye gittim. Suyumun kalmadığını ve biran önce doğuma alınmamı söyledi. 3 cm açılma varmış bundan önceki çatı muayenesinde arka geniş ön dar fakat ön taraf esner demişti. o gün el ile muayanesinde arka geniş ön dar bu durum bebeğin gelişinde risk yaratabilir kafa içerde kalabilir kafa çıksa omuzlar kalabilir, diyerek sezeryana yöneltti. Ben bütün riskleri göze aldığımı söyledim. Bana uzun uzadıya bir yazı yazdırdı tüm riskleri kabul ettiğime dair ve imzaladım yatışım yapıldı. Doğum öncesi odaya bir hemşire gelip yönelttiği sorularda gebelikle oluşan bir rahatsızlık oldumu sorusuna kasığımda varis ve 7 milim büyüklüğünde fıtık olduğunu ilettim.
Üzerimi çıkarıp yatağıma yerleştim bir müddet sonra Kadriye d. geldi ve yüzüme bakarak Mervecim biz seninle bunu konuşmadık normal doğumda eğer kesik atmam gerekirse damara gelebilceğini (varisten) ötürü o sebeple risk var ve ben bu riski göze alamam dedi. Ben yattığım yerde karnım burnumda annemi çağırmalarını söyledim ve durumu anneme izah etti. Bir genel cerrahın durumu değerlendirmesini kesik tam olarak nereye atılabilir bakılmasını istedim sonuçta çare varken sezeryana girmek istemedim. bana doktor olmadığını ve bu durumun kendi alanının dışında kaldığını belirtti. Bazı şeyleri fazla zorlamamak gerektiğini ve sezeryan olmam gerektiğini ileri sürdü. Annemin teşvikiyle üzerimi giyinip Zeynep kamile gitme kararı aldık. Bu D. görünümlü kadın beni 5 ay oyalayıp sonunda öyle bir ortada bıraktı ki yaşadığım durumu üzerimden hala atamadım. Odadan ayrılırken ' gitsinde görsün bakalım ' dediğini ve biz başka bir hastanede genel cerrah görse sonra size gelsek dediğimizde hayır bir kere gidilirse geri gelmeyi kabul etmeyeceğini söyledi.
gözlerim yaşlı gözlerinin içine baktım bir destek bekledim bir yardım eli. Bana hiçbir sıcaklık göstermedi ben ilk doğum olmasına rağmen kendime güvenimi ve normal doğum yapabileceğimi diretirken kendisi bana hiç güven vermedi.
Zeynep kamilde normal doğumumu yaptım 10 cm açıklıkla. Hamdolsun sapa sağlam ve evladım oldu. Bana risk var diyerek kağıt imzalatan o tutmayınca varislerimi öne süren bir doktor müsvettesi. Bir doktor hastasının varislerini nasıl unutabilir? Yaşadığım bu olayı hiç üşenmeyerek buraya yazıyorum ve benim düştüğüm duruma kimsenin düşmesini istemiyorum..... Kendisiyle ilgili kötü bir yorum okumuştum keşke ozaman ayağımı kesseydim bu D.dan... Kimisi karalama desin kimisi ısrarla gitmeye devam etsin. Ama ben yılmıycam heryere yazıcam kendisine hakkımı helal etmiyorum ne bu dünyada ne ahirette! İyiki annemi dinleyip o yataktan kalkıp gittim. Başka insanların çaresizliğini kullanan, ilk doğum anlamaz gözü korkar diye kolaya kaçan, bu insanları D. diye piyasada tutanlara yazıklar olsun. Akıllı olun uyanık olun kanmayın. Normal doğum isteyen herkes bu yazımı okusun!!!