Limon1919 Herkese merhabalar. Sol overde 8cm lik bir çikolata kisti bulundu. Ağrılarım üzerine bir doktora gittim ilaç verip 2 ay sonra gel demişti. Ağrılarım geçmeyince mecbur nöbetçi bir doktora gitmiştik o da hemen ameliyat önerince doktor doktor gezmeye başladık. Sizce ne yapılmalı? Ameliyat olmalı mıyım? Doktorların birbiri ile çeliştiği noktalar var ne yapacağımıza karar veremedik. Esenler Avicenna da İbrahim Çelebi ya da Esenler kadın doğumda Gizem Nur Köyan Karadeniz’ e ameliyat olma durumlarım var. Böyle şeyler yaşamış ya da bilgisi olan kişilerin görüşlerini dinlemek isterim… Ya da doktorlar hakkında bir bilgisi olan varsa yorumlarını paylaşabilir mi?
Ayse_ygt41 Limon1919 bn oldm 4 sene once kapalı amelıyt cok zor bi amelıyt olmadı acıkcası bnde cok fazla dktra gttım hpsı amelıytı onerdı 1 sendr gıtmıydu cnku ozel donemlermde cok agrım oluyordu amelıytı oldm ve kurtldm hatta amelıyt oldm 3 ayında hamıle kaldım
Deletedmom_88 Limon1919 ben 12 cm’lik kist aldırdım. Hayatımı mahvetmişti artık ağrılardan duramıyordum. Açık ameliyat yerine eğer durumunuz uygunsa Laparoskopi yapan doktorlara daha sıcak bakabilirsiniz. Ben Ankaradayım doktorları tanımıyorum ama artık bu kadar büyüyen kistler daha hızlı büyümeye devam edebiliyor malesef 🥺
Yasdervse Limon1919 geçmiş olsun çikolata kisti bendede var soğan kürü ve ingiliz karbonatı ile bir taraftakini atlattım şükürler olsun bunları denemeye tekrar basladım sol taraf için sizde denedinizmi
schiphol Limon1919 merhabalar, Bende de 8cm vardı, gebeliğimden kısa süre önce öğrendim ve çok korkmuştum daha sonra hamile kaldım, şimdi 15. Haftanın içindeyim, geçen gün doktorum çok küçüldüğünü daha da küçüleceğini söyledi.
Limon1919 Ayse_ygt41 Çok sevindim iyleşmenize. Bir doktor tekrarlar o yüzden almaya gerek yok ilaç kullan demişti ama diğerlerinin hepsi alalım dedi. Peki sizde tekrarladı mı?
Limon1919 Deletedmom_88 Evet kapalı ameliyat öneriyorlar. Sizde de tekrarlama durumu oldu mu acaba? Ameliyat sonrası rahatladınız mı ağrılar açısından
Deletedmom_88 Limon1919 ben laparoskopi oldum, hem kocaman bir ameliyat kesiğiniz olmuyor hem de dikişleri ile uğraşmıyorsunuz gibi bir şey. Benim de kistim tekrarladı malesef, bu tarz kistler tekrarlayabiliyor zaten. 3 cm idi hamile kalmadan önce. Şimdi 35. Haftamdayım. Ama ameliyat olmayı düşünün gerçekten çünkü 2-3 cm’de kalan kistlere pek müdahale olmasa da artık 8 cm falan büyük kistler gerçekten
Limon1919 Deletedmom_88 Sağlıcakla kucağınıza alırsınız inşallah 🙏🏻 Peki ameliyattan sonra gebeliği denemek mi gerekiyor? Çünkü endometriozis in gebe kalma ihtimalini düşürdüğünü çok bekletmemem gerektiğini söyleyenlerde oldu. Siz ameliyattan ne kadar zaman sonra hamile kaldınız 🙈
Deletedmom_88 Limon1919 ben Ameliyatımı 2017-2018 civarı oldum. Daha üniversitedeydim yani. Bu yaz kontrole gittiğimde doktorumla konuştuk çocuk düşünüyor musun vs dedi evleneli 1 yıl olmuştu henüz, dedim yumurtalıklar çok güven vermiyor bana denemek istiyorum diye. Hani ameliyat sonrası tüpler zarar gördü mü vs bilmiyoruz tabi ama deneyelim dedik. Herhangi bir tedavi vs bir şey olmadan öyle denedim ve hamile kaldım. Hatta o kontrolden 10 gün sonra falan demiştim doktoruma pozitif çıktı test diye 😄😄 adam demiştir bu ne acele diye . O yüzden stres yapmadan güzelce tedavinizi olup rahat etmeniz en güzeli, belki sizde tekrarlamaz da kurtulursunuz sonsuza kadar 🤌🏻
Gulaysrcn Benim de 12 cm kadar çıkmıştı pcos mu cikolata mi artık neyse ama doktorum tekrarlar dedi kisti kücültmeyi denedik ise yaradı 3 cm kadar indi. Laparoskopi son çare tüp bebek istersen demişti. Esenlerdesin sanırım huzur tip polikliniği Müzeyyen Sadakat ile ilerledik. Bana çok yardımı oldu gerçekten. Prolaktinim de yüksekti ikisini de çözüme kavuşturdu tedavi bittikten sonra dogal yolla hamileydim. Öncesinde aylarca capa ya gidip geldim tüp bebek tek çare dediler.
Limon1919 Gulaysrcn Bana küçültme ihtimalinden bahseden olmadı. Çok fazla doktordan görüş aldık. Sadece bir tanesi küçülcek direnci geçmiş ama ilaç kullan büyümesini engelleyip kontrol edelim dedi 3 ay sonra gel dedi. Fakat 3 ay sonrada mayıs ayında başka yere gideceğini söyledi. Kime dönüşte kontrol olacağıma güvenemedim… Ameliyat önerdiler direkt acaba benimde küçültme ihtimali var mıdır merak ettim şimdi 🤔
Gulaysrcn Limon1919 benim doktorumda büyük olduğu için düşük ihtimal ama deneyelim demişti. 3 ay boyunca ilac kullandım. İlk ayin sonunda 12 den 8cm e ,2.ayin sonunda 8 den 5cm e, son ay da ise 3cm e kadar kücüldü. En son da prolaktin için bi ilac verdi ve hamile kaldım. Yani hemen cocuk düsünmüyorsaniz ameliyat için vaktiniz varsa karar vermediyseniz deneyebilirsiniz. Ama aynı etkiyi verirmi tabi bilemiyorum sizi yanlış yönlendirmek istemem herkesin yapısı farklıdır mutlaka.ama aklınızda bulunsun belki işinize yarar.
Limon1919 Gulaysrcn Dediğiniz yerede yakınım Müzeyyen hanımı merak ettim. Doktor hakkındaki görüşleriniz nelerdi sanırım memnun kaldınız. Birde acaba muayane ücretleri ne kadar acaba normalde devlette anestezi ile konuşmuştuk yani ameliyata onay çıkmıştı ama siz böyle söyleyince bir merak etmedim değil 🙈 Gebeliğe de bir acelemiz yok. 3cm dururken mi gebe kaldınız yani küçük bir kist gebeliğe engel değil o zaman 🤔
Limon1919 Gulaysrcn Merhabalat. Aklıma bir şey daha takıldı onu sormak istedim. Acaba hangi ilacı kullandınız bu kist küçültme süresince 🙈
Gulaysrcn Limon1919 Evet ben gerçekten çok memnun kaldım beni dinlesi ihtiyaclarima karsilik verdi. Öncelikle küçük bir tip merkezi bi avicenna gibi değil. İlk basta biraz yadirgayabilirsiniz kalabalık ve yabancı çok tercih ediyor. Randevuyu aynı gün içinde sabah alabiliyorsunuz.Ben gebelik takibimi hala orda yapıyorum. En son 300 tl muayene ücreti vardı öyle çok donanımlı bir merkez olduğunu söyleyemem ama Ben Müzeyyen Hanım için gidiyorum.
Limon1919 Yasdervse Merhabalar. Hayır ikisinide denemedim, siz denerken ayrıyetten ilaç kullandınız mı? Yoksa sadece soğan suyu ile mi küçüldü