Rumeysacelikk46 Her kanama sağlıksız yada annenin hayati riski olduğunu göstermiyor maalesef bu gibi durumlar olmamasına rağmen kanama olması gibi maalesef bebeğinin sağlıksız olduğunu öğrenen anneler var kaç kere sordum hiçbir belirtim yoktu diyen çok anne gördüm. Hatta risk görüldüğü zaman her doktor ilk olarak amniyosentez önermiyor ilk fetal dna ya yöneliyor çıkan sonuca göre amniyosentez yapılıp yapılmamasına karar veriyor çünkü amniyosentezde düşük riski olabiliyormuş bazende bebeğin 3 yada 4 dakika kalbinin durabilme durumlarıyla bile karşılaşmışlar bana bunu hem özeldeki hemde devletteki doktor söylemişti. Ailesinde yada akrabasında yoksa bile anne baba nasıl taşıyıcı olabiliyor doktorlar bile söylüyor döllenme sırasında kromozom bozukluğu oluştuğunu. Akraba evliliği yapmayıp 13/18 sendromlara sahip gebelik geçiren insanlarda var sadece akraba evliliği yapanlarda bu daha yüksek ama genelleme yapılamaz. İkili üçlü yada dörtlü testlerin %60 yada %80 oranında sonuç verdiğini doktorlar söylüyor zaten tanı testi olmadığınıda dile getiriyorlar sadece ihtimal testi. Fetal dna yaptıran biri olarak %1 lik riskin sizin söyleminizle “yüksek kabul edilmesi” gibi bir durum söz konusu olsaydı eğer hekim olarak doktorum bana bunu mutlaka bildirirdi diye düşünüyorum çünkü en iyisini onlar bilir değil mi ama bunun yerine ne üçlü ne de dörtlü tarama testlerini bile yaptırmana gerek yok dedi demek ki etkili bir test ki bunların hiçbirini yaptırmaya bir daha gerek kalmıyor hekimlerde dahil bunu tercih ediyor. Siz sanırım ikili testi yaptırmayı tercih etmemişsiniz çünkü doktorunuz “aldırmak gibi bir düşünceniz yoksa yaptırmayın” demiş açıkçası çıkan sonucu aldırmak için yaptırmıyoruz zaten önlem almak için yaptırıyoruz ben bilinçlenmek ve bebeğim için her şeye hazırlıklı olabilmem açısından yaptırdım buda benim tercihim tabi ☺️