Safie2020 Preeklampsi böyle bir rahatsızlık zaten. İlk hamileliğimde 37. haftada strese bağlı başlamıştı ve hemen doğuma almıştı doktorum. İlk hamileliğinde bu şekilde geçmişi olan kişilerde sonraki hamileliklerde 28. haftadan sonra görülüyormuş. Tam idrar tetkiki ile protein kaçağını bakıyorlar, pozitif ise idrar kültürü istiyorlar, devamında da 24 saatlik idrar toplama istiyorlar. Bu tetkikleri haftada bir yaptırdım ben hamileliğim boyunca. Bu süreçte tansiyon yüksek oluyor tabi bu arada, onu da ilaç ile kontrol altına alıyorlar. Aksi durumda hemen erken doğum oluyor zaten. Tüm bunlar yaşanırken bebeğin gelişimi-büyümesi devam ediyorsa, hamileliği bu kontrollerle sürdürüyorsun. Bebek gelişimi durursa hemen doğuma alıyorlar. Belirti olarak tansiyon dışında bir şey olmuyor, düzenli ölçüm yapıp takip edin bence. Ama protein eser miktarda göründüğü ve tansiyon normal olduğu için korkmanıza gerek yok.