Seldahilal su gebelikde oruc tutma meraki tam olarak nerden geliyo anlamks degilim (size dekiyorum genel olarak diyorum bu kacinci oruc baslgi cunku) ya arkadaslar Rabbimiz gebelere izin vermis tutmasinlar demis hala beyi sorluyosunuz. Akil var mantik var bakin 3 aydan sonraki aylarda bebek anneden besleniyo mesela hani benek kilo alsin diye ne yemekiyiz diyisuniz ya e siz besinsiz kalsiginizda bebek de besinsiz kalicak. Anne yemek yedigi surece bebek kilo alabilir. Oruc tutarsaniz yemek yiyemiceksinjz haliyle bu sefer bebek besinsiz kalip kilosu gerilicek. Kimse bebeginin gelisimini gerilesin istemez dimi. Eee o zaman ne bu oruc tutma aski gebelikde tutsaniz bile ne kadar sevap kazancaksiniz ki (tabiki orasini rabbim bilir ama) yani secap dan cok bebeginizi besinsiz biraktiginiz icin gunaha girceksiniz. Yapmayin Allah askina gebelikde oruc tutmak gibi zorunluluk yik dinimizde hala neyi tutsam mi diye soruyorsunuz anlamiyorum ki. Bu kacinci oruc basligi yani