Herşeye %100-200 zam gelirken ev sahiplerine %25 zam yapabilirsiniz demekle olmuyor maalesef. Ben hem kiracı hem ev sahibiyim. Ev sahibimizi %150 zamma zor ikna ettik, o da yazın tayin isteyip çıkmayı düşünüyoruz diye 4-5 aylığına kabul etti.
Avukatım, uğraşsam ben uğraşırım ama hakkaniyet olarak baktığımda adam da haklı olduğu için “ben %25 yaptım, beğenmiyorsan çıkar” demiyorum. Bizimki de kira yazmamızı istemiyor açıklamaya, onda da haklı. Devlet her hizmeti düzgün veriyormuş gibi kira gelirinden de vergi almak istiyor, adamın 100 tane dairesi olup kiralama işini ticarete dökse tamam. Ama 1 tane evi olan adam yatırım amaçlı alıp kiralamış belli ki, altın alıp yastık altına atsaydı onun kârından vergi alınacak mıydı? Benim evim kirada, kendim de tayinci olduğum için burada kirada oturuyorum. Ama yine de evim kirada diye vergi ödemem gerekiyor, bu ne saçmalık?
İstediği zammı yapmak istemezseniz yapmazsınız. Ama sizi tahliye ettirmek istediğinde de dava ve icra masrafları sizin üstünüze kalır. Sadece o süreçte %25 zamlı kira vereceğiniz için uygun fiyata oturmuş olursunuz. Tahliye süreci de yaşadığınız yere göre değişir. Ama kirayı her ay başka yere gönderiyoruz dediğinize göre, adam “ben kiraları almadım, bana ödeme yapmadılar” diyebilir. Yani çıkarmak isterse birden fazla sebep bulur. Vergi kaçırıyor diye şikayet etseniz işler daha da gerilebilir, illa ki uğraşır sizinle.