Tuba04 Kızlar işim gereği şu yaşıma kadar yaklaşık 40 tane kadın doğum uzmanı ile çalıştım herkese normal doğum öneren doktorlar kendileri hep sezeryan olmuş bir de bu benim bildiklerim bana garip geliyor gerçekten 40 ı da zorunlu sezeryan olacak hali yok Kadın doğum doktorları normal önerip neden sezeryan yapıyor merak ediyorum
Gamzegll Tuba04 Kimse normal doğumun riskini anlam ve uğraşmak istemiyor çünkü en basiti çatın dar denilip yine alınmıyor normal doğuma.
gizem-cbn Tuba04 ben sezaryen isteyince salak muamelesi görüyorum işte normal doğumun komplikasyonu daha fazla. Bebek sıkışabilir, pisliğini yiyebilir, perineyi sırf bebeği çıkarmak için makata kadar kesmelerini saymıyorum bile.
Ozgeybs Tuba04 oturduğumuz sitede kadın doğum doktorları var bende onlardan duydum kadın olsam kesin sezeryan olurdum normal doğumla uğraşılır mi diyordu. Normali öneriyorlar çünkü normal doğumdan ekstra kazanıyorlar devlet destek veriyor hastaneye. Sezeryanda vermiyormus
amayinedeiyiilerledim Tuba04 ben zorunluluğu anlamıyorum. Benim bedenim. 2 şekilde doğum varsa istediğimi seçebilmeliyim. (Herhangi bir komplikasyon riski yoksa) Devlette isteğe bağlı sezaryen olamamak inanılmaz saçma bir şey. Doğum oranını belirlemek için ekonomiyi ve çocuk desteğini düzenlemeleri yeterli 🙄
Tuba04 Gamzegll isteseler kendilerini en iyi proflarda normal doğurtabilirler insanlara normal önerip sezeryan oluyor olmaları hep bana ilginç geldi
gul-lale1 Ben zorunlu sezeryan oldum,planlı şekilde ama deneme şansım olsa ilk normali denerdim,hep merak etmişimdir🫠 b
Tuba04 gul-lale1 bence olamadıysanız herşeyfe bir hayır vardır normal sağlıklı olabilir ama iyi bir doktora ebeye düşülmediği taktirde bebekler için riskli
Melos9 gizem-cbn ay ne alaka canım neden salak olasın bende sezeryan istiyorum özgür irademle korkuyorum çünkü kendimde o cesareti göremiyorum salak diyenler ne zannediyor ki sezeryanla doğum olunca anne olunmuyor mu 🤷🏼♀️🤷🏼♀️🤷🏼♀️
Tuba04 gizem-cbn 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 normal Doğım biraz banada kaderine bırakmak gibi geliyor çocukta fiziksel zihinsel bir engel de kalabiliyor aile bunu geç farkediyor sanıyor ki doğuştan
gul-lale1 Tuba04 yok canım biliyorum pişman değilim sezeryan için, ama insan 1 tarafdan merak ediyor. Tabii ki normal doğumda en önemli doktordur yoksa çok kötü sonuçlar oluyor
Tuba04 Melos9 kız ben normal doğurdum başıma gelecekleri bilmeden ikinci de sezeryana gün aldım kendimi ve çocuğumu bir daha riske atamam normal doğum şişirilmiş bir balon eğer öyle olmasa bu kadar uzman neden normal doğurmadı
gizem-cbn Melos9 ay yok işte normal doğum olunca hemen ayaklanıyosun falan diyolar okey ama hadi ıkınma gelmedi bebek içerde kaldı ne olcak? Sonra sezaryene geçelim diyolar hem sancı çektiriyolar üstüne bide kesiyolar.
gizem-cbn Tuba04 şahsen bende zor doğmuşum annem diyo çatısı darmış beni vakumla çekmişler zorla aylarca kafamın yarası geçmemiş. Ki bende çatımın dar olduğunu düşünüyorum ama doktorum ısrarla normal bekletiyor.
Melos9 gizem-cbn ayy en büyük korkum diyebilirim yalan yok korkuyorum ve söylüyorumda herkes aynı cesarette olmayabilir biz nasıl saygı duyuyorsak onlarda saygı duymalı ha bebeğim kendi doğum şeklini kendi belirlemek ister o zaman acısız sancısız normal doğuma tamam derim😂😂 mesela benim annemim doğumları çok kolay olmuş abimi sancı odasında doğurmuş bir ıkınmayla öyle olacağını bilsem gözüm kapalı gidebilirim belki ama yinede bir korkum hep var🤷🏼♀️🤷🏼♀️🤷🏼♀️
Tugcev gizem-cbn Ben normal doğum düşünen biri olarak yakından tanık olduğum bir durum: çok yakınım normal doğum istiyordu ve çok uzun saatler süren sancılar eşliğinde doğum yaptı. O kadar bekleyip sezeryan olmak istemedi son anda. Doktorda vazgeçiirmedi zaten. Ama kendisi asla hemen ayaklanamadı. Kanamaları çok uzun sürdü ve çok ağrısı oldu. Korkutmak için yazmıyorum ama bu ayaklanma vs gibi süreçler kişiyle ve doğum süreciyle alakalı kesinlikle. Normal doğum yapıp hemen ayaklanan tanıdıklarım da var. Ama kimse birbirinin aynısı değil maalesef. Kişi kendini nasıl iyi hissedecek ve bebek nasıl gelmek istiyorsa o şekilde olması lazım. Ben sürece normal doğum olarak başlamak istiyorum ama şartlar zorlarsa da o son raddeye kadar doktorumun beni bekletmesini istemiyorum. Sonuçta çatı muayeneleri vs bunun için yapılmıyor mu
Melos9 gizem-cbn neden bekletiyorlar ki devlete mi gidiyorsunuz ben kolay doğmuşum ama eşim çok zor doğmuş vakumla çekmişler ki kilolu bir bebekmiş bizim bebekte haftasına göre kilolu niye riske atayım ki bebeğimi☺️
gizem-cbn Melos9 büyük bi sorun olmadıkça doktorlar kıçını kaldırıp da hastasıyla ilgilenmiyor maalesef. Doktorumla iletişim kuramadım bile. İçeri giriyorum ultrasonda bakıyor nst istiyor ona bakıyor sonra yolluyor. Hiç demiyor ki sen nasıl hissediyosun bi problem var mı? Son haftalaeımdayım bebek doğdu doğacak belki normal belki sezaryen ama beni strese sokmaya ne hakları var ki
gul-lale1 amayinedeiyiilerledim ben şöyle düşünüyorum kadınları normal doğum sağlıklıdır deyip kandırıyorlar. Neyi sağlıklı pardon? Tamam kimine göre rahat kimine göre kötü geçe bilir ama bence sağlıklı olmakla hiç alakası yok. Sezeryan da zor . Ben sezeryan oldum ve onun da kendisine göre zorlukları var, ama pişman değilim yine olsa yine seçerdim. Tamam ilk zamanlar çok çok zor ,çok fazla dikkat etmek gerekiyor ama olsun
Melos9 gizem-cbn ay ne saçma ama doktorla birebir oturup konuşamıyorsanız neden doktorluk yapıyorlar ki anlamıyorum ben özele gidiyorum sağolsun doktorum her gidişimde bir sıkıntın var mı nasıl gidiyor her şeyi en ince ayrıntısına kadar anlatıyor doğumdada sen hangisini istersen beden senin karar senin diyor her zaman☺️
gizem-cbn Melos9 maalesef yaşadığım şehirdeki özel iyi değil başka da seçeneğim yok :( dua ediyorum Rabbime inşallah hiçbirinin eline bakmadan rahat bi doğumum olur diye