Serendrmz Bebekte karın bölgesi ileri oluyor ve erken doğuma sebebiyet verebiliyor. İri bir bebek olarak doğar ama henüz organ gelişimi tamamlanmamış olur. Amniyon sıvısı fazlalığı yapabilir bu da aynı şekilde erken doğum sebebi olabiliyor. En risklisi sizin kan şekeriniz 180 ise mesela bebekte de 180 sizde 100 ise bebekte de 100 dür ,bebek yüksek kan şekeri ile doğduğu anda 180 diyelim mesela sonra artık kendi pankreası devreye giriyor ve aniden şekeri 180 den aşağılara düşüyor bu durumda bebeğin vücudu şoka giriyor ve kuveze giriyor tehlikeli durumlar oluşuyor. O sebeple diyet ve egzersiz ile düzene girmeyen gebelere insülin tedavisi başlanıyor. Bu durum gebeliğe bağlı. Plasenta nin ürettiği hormonlar anne vücudunun insülin üretimini baskılayabiliyor ve gebelik şekeri olgusu ortaya cikiyor. Bana endoktrin doktorum doğumda plasentanı vücudundan ayirdiklari anda normale dönmeye baslayacaksin bu geçici bir durum demişti. Fakat yine de bunu gebelikte yaşamak ileride şeker hastalığına yakalanma riskiniz olduğunun bir işareti.
Mümkün oldukça sıfır karbonhidrat ve yüksek protein beslenmek gerekiyor. Her öğünde yemeğin yanina yoğurt eklemek şekeri dengelemeye yardımcı oluyor. Benim doktorum her yemekten sonra 15 dk yuruve bol su iç şekeri başka hiçbir şey düşürmez demişti.
Çok zor bir süreç o sebeple Allah hepimizin yardımcısı olsun.