Serendrmz şeker yüklemesine giderken gece 12’den sonra bir şey yiyip içmeden gidiliyor zaten siz de pekmez bal falan o saatten önce yediyseniz etkisi olmamıştır sabah yapılan ölçüme.
Diyet listesine uymak da çok önemli çünkü pirinç, beyaz ekmek, un, havuç, patates, bezelye gibi bize şekerli gelmeyen şeyler bile aşırı yükseltiyor şekeri.
Gebelik şekerinde de önce diyetle kontrol altına almaya çalışılıyor yetersiz kalırsa insüline başlanıyor. Ben mesela diyetle başladım sonra düzelmeyince 4 ünite düşük doz insülinle başladım en son 10 üniteye kadar çıktık. Daha da geçmeyenlere günde 2-3 kez bile insülin verilebiliyor. Evet diyet çok çok zorluyor insanı sürekli aynı şeyleri yemek, mevsim sebzelerini menüye dahil etmek, saatlerine uymak gibi şeyler insanı bir süre sonra yoruyor ama diğer türlü dikkat edilmezse bebek için çok ciddi tehlikeli olabiliyor.
Benim doktorum bu konuya çok önem veriyor mesela dahiliye doktoru gibi her kontrolde takip ediyor. Allah korusun dikkat edilmezse aniden kalbi bile durabilirmiş bebeğin anne karnında.
Asla sizi korkutmak için söylemiyorum ama durumun ciddiyetini bilip ona göre sorumluluğumuzu yerine getirmemiz gerekiyor bebeğimiz için.
Naçizane bildiklerimi aktarmak istedim, umarım çok kolay bir süreç geçirerek bebeğinizi kucağınıza alırsınız 🌸🌸🙏🏻