Serapjjj Nurov evet tabiki tedavi yöntemleri var ,bide 2li teste ense kalınlığına bakıyorlar oda çok önemli yaptırmanz yönündeyim ben
Nurov Serapjjj önemini tabi ki biliyorum ama tedavi yöntemi yok diye biliyorum mesela risk tespiti durumunda down sendromu tedavisi diye bişey yok ki öyleyse buna kendini hazırlamak yada aldırmak amaçlı değilmi, tedavisi ne peki araştırıyım varsa tabi ki yaptırırım sadece bilmek içinse gerek duymuyorum çünkü
Serapjjj masalto Dy_55 tedavi yöntemleri var bir risk çıkarsa 2 li tarama çok önemli, zaten ense kalınlığı için mecbur gidiliyor ve sadece kan vermemiz gerekiyor birde 2li test normal çıkarsa doktor uygun görürse diğerlerini yaptrmayın
Dy_55 Serapjjj herhangi bir zihinsel hastalı varmı ona bakılıyor. Ve bunun tedavisi yok yani bebeginiz de şu hastalik var dediklerin de kesinlikle bir tedavi yok doktora sordum yüzde yüz sonuç mi hayir risk oranına bakioz dedi yani kesin hasta diye bişeyde yok
_Tazeanne Doktor perinatoloji bölümünde yeşil alan açmıştı ense kalınlığı ve burun kemiğine vs baktı ama kan vermedim imza aldılar yapmadım
Dy_55 Serapjjj kolaylıkla randevu alamiom canım hastanede randevu bulamioz doktor bulamioz randevu aliom erkenden olsun diom gününden gün önce doktordan dolayı iptale düşüyor sonra başka şehirde devlet hastanesine dahi gittim..dört defa özele gittim oda başka şehir. Aylarca hastanede doktor arioz her defasında başka doktor
Nurov Serapjjj maalesef randevu her şehirde farklı işliyo, mesela Aksaraya bakın mhrsden herhangi bir poliklinik için dahi randevu alınmıyo, inat edip hepsini denemişliğim bile var, resmen mhrsden bi haber bi şehir
_Tazeanne Serapjjj çünkü müdahele edilmiyor risk çıksa bile Allah korusun aldıracak halim yok detaylı ultrason şeker yüklemesi dışında tarama testlerini yaptırmadım
Esrahmet Deletedmom_85 peki diğer hastalıkları da gorebiliyor mu ultrasonda açık spida bfida yada trizomi hastalıklarını fln? Bunların hepsi çıkıyor o testlerde bazen anne karnında tedavi bile edebiliyorlar hatta bnce tek down sendromuna odaklanmayin o bu testlerin en masumu emin olun ki
Evhamlikurabiyeanne Ben kızımda ense kalinlığı ve burun kemiğine baktırdim hocam sorun var mı dedim yok dedi.O zaman 2 li test yaptirmak istemiyorum istatiksel bir seye güvenemiyorum malum pandemi labarotuvara da inmek istemiyorum dedim pandeminin başıydı herkes hastanede durmaktan korkuyordu tamam kızım sen de haklısın demişti ama detaylı ultrasona girdim onu aksatmadım.Bunda da ense kalınlıgi ve burun kemigine baktırıp bir sorun yoksa 2 li teste girmeyi düsünmıyorum ama detayli ultrasona o haftalara gelirsek insallah gireceğim.Ben kendimi biliyorum ben cok detaycıyım bir sey cikar istatistikte ben arastırırken stres yaparım öyle mi böyle mi diye hic gerek yok down sendromlu olsa da doguracagım sonucta
Nurov Evhamlikurabiyeanne aynen benim de düşüncem bu, ki ablam ufacık risk sebebiyle aylarca stres üzüntü aminosentez sıvıları vs aldırıp sağlıklı çocuk doğurdu hamileliği zehir etti kendine, ben daha beter olurum eminim
Nurov Dy_55 evet benim de bulunduğum yerde aynı sorun var maalesef randevu asla açılmıyo mecbur özele gidiyorum memnunum ama doğum paraları uçmuş, yapacak bişey yok bakalım
Dy_55 Nurov valla özelde ben 600 lira muayene oluyordum 800 oldu bu arada klinik özel hastane değil ve herhangi tahlil yapılmıyor. Detaylı ultrason içinde 1400 istedi sağlık ocağında tahlil yapıp özele götürdüm o şekil muayene oldum bir saat uzakta başka şehirde oda. Yani malesef doktor kıtlı var sanki burda.
Esrackc Nurov tedavi edilebilecek bir hastalığı gösteriyor olsa tabiki yaptırmamak vebal olur ancak Allah korusun down sendromlu çıksa bunun bir tedavisi yok neden hamileliğimi zehir edeyim kendime? Nesi çok önemli ben de anlayamadım
Nurov Serapjjj olamıyorum çünkü sıra alamıyorum özele gidiyorum sırayı sabah 6da gidip alabiliyomuşum 9da doktor geliyo resmen 80lerde kalmış bu Aksaray yani
Sdemirel Nurov valla ben yaptırdım ilkinde bişey çıkmayınca bunda da çıkacağını hiç düşünmedim yaptırdık ultrasonda herşeyi normaldi kanda yüksek risk çıktı O kadar canım sıkıldı ki hemen bize fetal DNA yaptırmamızı istedi vs yüksek fiyatlı bişey o da gittim altınımı sattım yaptırdık 11 günde çıktı sonuç ama o 11 gün geçmek bilmedi şükür temiz geldi he gelmeseydi ne olacaktı sadece kendimizi hazırlayacaktık bunu aldırma durumu zaten yoktu. Kısacası bi risk analizi yapılıyor ve hemen hemen herkeste riskli çıkıyor burda okuduğuma göre Ultrasonda iyiyse detaylıyı bekle derim 🩷
Kg16 Sdemirel benimde ense kalınlığı 3,36 mm çıktı. Normal değerin üstüymüş 😞 Doktorum fetal DNA ya yönlendirdi ama yaptırmayı düşünmüyorum. 12 haftalık gebeyim 12+0. 1 hafta daha bekleyeceğiz. Doktorum 1 hafta daha bekleyip daha sonra yeniden ölçüm yapmayı teklif etti. Umarım haftaya düzelir ve kötü bir sonuç çıkmaz 🙏🏻 Araştırmalarıma göre bazen su birikintisi olabiliyormuş o sebeple değer üst seviyelerde çıkıyormuş. Çok üzüldüm 😔 Haftayada 3 mm nin üstünde çıkarsa mecbur fetal DNA yaptıracağız
Sdemirel Kg16 sıkma canını hiç canım senin de güzel sonuçlar gelir inşallah Burda on kişiden dokuzunun riskli çıkıyor baksana Ama hiçbir şey yok sağlıklı bebekler hepsi 🥰cihazlar da yanlış ölçüyor diyorlar başka bi doktora da gidebilirsin
Nurov Kg16 ah canım sıkma canını dua et olabiliyo bu durumlar inan o kadar sapmalar oluyo ki bir sürü de sağlıklı çocuk doğuyo içini ferah tut