ZelihaTkcnn Merhaba calisan sigortali veya kendi sigortasını odeyen anne adayları doğum parası doğumdan önce mi sonra mı aldınız bilgisi olan yazabilir mi ve nereye basvuruyorsunuz?
tugcesakzci ZelihaTkcnn doğumdan önce doğum parası alma hakkınız yok para hakedilir için bebeğin canlı ve sağlıklı bir şekilde doğması gerekiyor aksi takdirde alamıyorsunuz. Siz bir yere başvurmuyorsunuz. Doğum sonrası doğum belgesi ve analık raporunu işvereninize bildiriyorsunuz onlar sisteme girip onaylıyor SGK parayı ikiye bölerek ilk part doğum sonrası ikinci part izin bitişi olmak üzere yatırıyor
Sibelnogma ZelihaTkcnn bende alıcam inşallah ama doğum iznine ayrıldıktan sonra da sigortanın devam etmesi lazım diyorlar e zaten prim günüm doldu mantığını anlamadım umarım bir sorun çıkmaz ve pramı alırım çocuklarım için çok hayalim var bize ilaç gibi gelicek. 🥰 Ve de Ocak zammından da yararlandım 🤣 bakalım ne olucak doğurunca yazarım ama alanlar bir yazsın 😂 birde kaç güne yatıyor doğumdan sonra
jamili ZelihaTkcnn adına doğum parası dediğiniz için millet karıştırmış. Bu rapor parası diye geçiyor ve işveren değil devlet tarafından ödeniyor ve denildiği gibi güncel fiyatı bilmiyorum ama 30bin cıvarı bir para alınıyor. Benden eşimin yanında muhasebeci olarak görünüyorum. 32. Haftamda doğum iznine çıkacam ve rapor parası alacam ilk bebeğimde de aldım 2021 yılında 11bin küsürdü. 300 400 500 olan para farklı bi para ve onu da aldım.
ZelihaTkcnn tugcesakzci ben sigortamı kendim ödüyorum eşimin iş yerinde sigortalı gorunuyorum yani eşim mı onayliyacak
ZelihaTkcnn teacher-mom21 Bilmediğimden soruyorum bende nasıl işliyor ilk part doğum öncesi sonraki part doğumdan sonra mı vs. Merakindayim büyük para sonuçta 30 bin 40 bin arası değişiyor ödemeler
Merve-betul ZelihaTkcnn 30 40 bı. Ne alaka ilk çocuk için 300 ikinci çocuk için 400 ve diğerleri için 600 TL ödeme yapilkuo biri pttden elden teslim aliyosunuz diğerini de belediyeden sanırım
tugcesakzci ZelihaTkcnn sigortalı görünmeniz yetmiyor yalnız denetleniyorsunuz orda gerçekten çalışıyor musunuz diye aksi takdirde ceza ödetir SGk bilginiz olsun. Gününüz 90 gündem fazla yatırıldı değilmi? Gün şartı var çünkü
ZelihaTkcnn teacher-mom21 Benim arkadasim geçen yıl doğum yaptı kendisi anaokul ogretmeniydi 20, bin TL aldı bu sene zam geldiğini söyledi muhasebecim 30,40 bin değişir dedi benim calismiyorum eşimin iş yerinde sadece sekreter olarak calisiyo gibi gosteriliyorum
ZelihaTkcnn Merve-betul Yok o dediğiniz yardım parası farklı konu, bu benim dediğim farklı, arkadaşım geçen yil doğum yaptı anaokul öğretmeni doğum parası 20, bin TL aldı bu yıl zam gelmiş muhasebecim 30,40 bin degisir diyor
Cennet_kusum16 Merve-betul sizin bahsettiğiniz süt parası doğum parası 30 bin ile 40 bjn arası verilen bı para. Özel sektörde 32.nci haftaya kadar çalışmaniz lazım. Doğumdan sonra ödeniyor
Seda_nur4760 Merve-betul Merve-betul Senın dedıgın 300. 400 farklı arkadaşın yazdığı 30 40 bın farklı çalışan anneler alıyor sigortalı olanlar memur gıbı çalışanlar genelgede ☺️☺️
Babyycutee Merve-betul sizin bahsettiğiniz farklı birşey hanfendi bu dediğiniz ödemeyi her canlı doğum da doğum parası olarak alabiliyorsunuz bahsedilen çalışan anneye doğum parası
12_ze ZelihaTkcnn ZelihaTkcnn canım şu an 17 yani 120 gün hamilelik sürecim var bende bu ay sigorta yaptırmayı düşünüyorum eşimin iş yerinde doğumdan önce 90 gün sigorta şartı istiyorlar diye geriye kalan gün 160 günüm var yani bende 120 güne yakın yaptırıp doğum parası almak istiyorum ana 32. Hafta da izne ayrılma olayi varmış yaptırsam yararlanabiliyomuyum
teacher-mom21 ZelihaTkcnn 300 400 ve 600 TL kim size bilgi vermişse yanlış ve bu parayı almak için daha çok paran gidiyor.
ZelihaTkcnn teacher-mom21 Yani orasını bilemem benim bildiğim her sigortalı anne 90 günlük sigortası isleniyosa doğum parası alabiliyormus 15,20,30 fark etmez sonuçta
ZelihaTkcnn teacher-mom21 yanlis olsa arkadaşım doğum parası 20 bin TL almazdı ben ondan duydum araştırdım sigortalı hamileler doğum yaptikdan sonra alabiliyormuş bu parayi
mirooo teacher-mom21 siz doğum yardımından bahsediyorsunuz, hanfendi de analık raporundan bahsediyor. Yani doğum izni rapor ücretinden
teacher-mom21 Merve-betul kız öyle bir şey yok doğum yapınca kocan bile o kadar para vermiyor sjjssj ve doğum parası herkese eşit verilir 300 400 600 ₺ ben bu kadar para alanı asla görmedim 😂
ZelihaTkcnn Merve-betul Aşağıda doğum parası alanlar var okuyun 20 bin di geçen yıl bu yıl 30 bin olmasi gerekiyor çalıştığınız yer vermiyo devlet ödüyor ikiye boluyo 10 bin 10 bin veriyo yani dogumdan sonra ilk doğum izni bitince geri kalan odeniyo
ZelihaTkcnn teacher-mom21 Hayir yanlış bilgi vermeyin doğum parası aliniyor hemde doğumdan sonra aşağıda yazan birisi var o alacakmış hatta onu gectim yakın arkadaşım geçen yıl aldı 20 bin bu yıl zam geldi 30 olmasi lazim
Ezgi341 teacher-mom21 hanım efendi bu para çalışanlara verilir doğum parası değil rapor parası olarak geçer ve çalışamadıgın günlerin parasını alırsın
Bceylan teacher-mom21 doğum parasını almak için 32.hafyaya kadar çalışmanız ve sonrası için doktordan analık raporu almanız ve canlı doğum yapmanız lazım Aslında buna rapor parasida denir Sizin dediniz rakamlar yardım parası 😂 aynı şey değil rapor alan kişi rapor parası alır yardım parası değil Doğum yaptikdan sonra hastaneden tekrar 8 haftalık rapor alınır bu rapor bitiminde de para yatar daha sonra anne çalışmaya devam eder yada tekrar izne ayrılır
Buseerdem1 teacher-mom21 hayır var çalışan annelere doğum parası veriliyor son 3 ay sigortalı olsa yetiyor 4 sene önce annem asgari ücretle çalışırken 10 bin lira almıştı şuan 30 40 bin arası bir para veriliyor çalışan annelere
ZelihaTkcnn Sibelnogma Aşağıda alan birisi yorum yazmış ona sorun isterseniz 😊 zamdan yararlanmaniz iyi olmuş benim de öyle büyük ihtimalle
Nurhan072 Doğum parası diye birşey var tabiki, iş farketmeksizin son 120 gün sigortalı olduğun sürece alabilirsin. Doğum izninle beraber muhasebe onaylayacak onu doğumdan sonra. 2024 de 40 bine yakın alınır diye düşünüyorum.