Karan_ Kızlar merhaba . 31+5 günlük hamileyim. Bugün kontrole gittim . Önde gittiğini söyledi Bebeğimin suyu azalmış testte yapıldı. Doktor yürümemi bile yasakladı . Sadece yatıp sıvı almam gerektiğini söyledi . Ve bugün adalat crono ilacına başlattı . Başına böyle bir şey gelen var mı? Suyu daha sonra dengelenir mi ? 😞
Evremoz Karan_ Bazı doktorlar da sıvı alımının bebeğin suyuna hiçbir etki etmediğini ,suyunun azalma sebebinin bebeğe giden kan basıncının azalması sonucu bebeğin böbreklerinden daha az kan geciyor ve idrarı azalınca suyu azalıyor diyor. Mümkün olduğunda sırt üstü yatmamak lzm ve tansiyonu düşürmemek lzm sanırım. Kan basıncı çok azalırsa bebeğe giden kan da azalıyor. Yatıyor da olsan kan dolaşımını arttırmak için kol egzersizleri yapmak iyi gelebilir.
Hamilebirisi_06 Karan_ benimde 30. Haftada aynısı başıma geldi bol bol havuç suyu sıkıp içtim sabah 1 akşam 1 bardak hergün sonrasında bebeğin sıvısı normalde döndü ama 1 ay boyunca içtim
minikkelebek_ Karan_ bende de aynı sorun var 32.haftama girdim havuç suyu içiyorum her gün bir bardak fazlası şeker oranını yükseltiyormuş doktor bir bardak öneriyor bana yatış bile verilmişti bu sebep den dolayı erken doğum olabilir su azalırsa acık sezaryen gerektirir demişti her gün doktora gittim ultrason ve Nst ye bağlandım kontrol amaçlı
Karan_ Evremoz sanırım bu sebepten dolayı bana sol tarafıma yatmamı söyledi . Bir de tansiyonum çıktı bugün . Sanırım bunlar sebep oldu . Ama erken doğum olabilir dedi . En azından 35inci haftayı gormemiz lazım dedi 🙁
ogretmenanne_ Anonimooooo merhaba aynı durumu bende yaşıyorum geçen kontrol günümde doktorum havuç suyu yerine günde 1 adet havuç yememin daha sağlıklı olacağını söyledi çünkü havuç suyunu bir bardağa sıkıp doldurmaya çalışırken daha fazla havuç tüketmiş olacağımı bununda şekeri yükselteceğini söyledi tabi ben öğrendiğimi söylüyorum sadece yanlış anlamayın tercih size kalmış 🙂🙏🏻
Evremoz Karan_ aynı sebeple ablam da 33+2 de doğum yaptı. Bir süre kuvezde kaldı tabiki ablam çok ağladı çok üzüldü, şimdi 7 aylık oldu bile ,prematüre olmasına rağmen şimdiden ayağa kalkıp yürümek için çırpınan bir tosuncuk. Onlar çok güçlü korkmayın
ogretmenanne_ Karan_ merhaba havuç suyu yerine günde 1 adet havuç yiyin bende aynı sorunu yaşıyorum ve doktorum havuç suyunu sıkıp bardağı doldururken çok havucun gittiğini bununda şekeri yükselteceğini söyledi o yüzden bende artık günde 1 tane yiyiyorum
Karan_ Hamilebirisi_06 melikemre20 yaaaa umarım bende de işe yarar . Çok endişelendim bugün bir de inanılmaz sırt ağrım var.
Karan_ minikkelebek_ çok geçmiş olsun . Peki suan düzeldi mi ? Bana da kontrol dedi pazartesi günü yine gideceğim . Ya bende havuç suyunu deneyeceğim ama meyve sıkacağım yok nasıl yapcam bilmiyorum
Defne_A Benim 16. Haftadan beri az normalden az 10 günde bir kontrole gidiyorum perinatoloji bölümüne doktorum çok su içmenle alakası yok ama tabikide kan akışımızi düzenlemek için bol bol içiyoruz dedi bide grip falan geçirdin mi bu aralar
Karan_ Defne_A suyu ödem atması için dedi sanırım bir de kan basıncını dengeliyormuş. Yok en son Ekim ayında ciddi bir grip olmuştum .
minikkelebek_ Karan_ teşekkür ederim size de geçmiş olsun en son gittiğim de yeterli olduğunu söylediler ama havuç suyuna devam ediyorum daha her akşam
minikkelebek_ Karan_ katı meyve sıkacağı alabiliyorsanız alın çünkü başka türlü suyu çıkmıyor bende aldım
Defne_A Karan_ suyu bebegin beslenmesi açısından söylüyor kan basıncı duzenlenince bebek damarlardan iyi besleniyor gelişim geriligi olmuyor en azindan
Defne_A Tugcecimm ağır grip geçirdim suyum 1 cm azalmıştı doktora söyledim evet ondan bi azalma olmuş olabilir dedi nasıl bagdastirdi bilmiyorum ama
Defne_A Ama içini ferah tut kendini strese sokmaman sana ve bebeğe çok iyi gelecek kendini bi konuda strese sokunca misal veriyorum 1 ayda o sorun ortadan kalkıyor stres olmayınca 1 haftada kayboluveriyor
minikkelebek_ Karan_ o stresi bende yaşadım hatta yaşıyorum da o yüzden havuç suyunu kesin deneyin hani elimizden geldiği kadar doğum haftasına ulaşmaya çalışsınlar hastanede yatmak Dan daha iyi evde dinlenmek