Kaynamış soğumuş içme suyu olmalı, o su dinlenmeli mutlaka. Gelişmemiş bağırsaklarına ağır gelebilir diğer türlü bu yüzden kaynatıp soğumaya bırakıyoruz. 3.aydan sonra kaynatıp biraz ısısı düşünce yapabilirsiniz. Direkt kaynamış suya mama yapmak mamanın besin değerini azaltır.
Yaptığınız mamayı 30 dakika içinde tüketmeli bebeğiniz.