Handesel
Bende şöyle bir olayla konuya giriş yapmak istiyorum. Durumumuz gayet iyi. Özel hastanede doğum yapabilirdim. Fakat kendimi bile isteye zorunlu sezaryene atmak istemediğim için gittim üniversite hastanesinde takibimi yaptırdım ve normal doğum yaptım. Bende 1.5 senedir bu platformdayım. Eşinin durumu olmadığı halde inatla özel tercih edip sırf özelde doğum yaptım demek için, devlet hastanelerini kötüleyip, doktorlar öcüüü deyip ne annede ne de bebekte sağlık sorunu olmadığı halde zorunlu sezaryen olup, normal doğumu kötüleyip, sezaryen yaptığına pişman olan bir sürü insan gördüm. Kusura bakmasın kimse ama bazıları bile isteye kendini kestiriyor. Yukarıda da belirttiğim gibi ‘sırf özelde doğum yaptım’ demek için. Bu da bana çok ters.
Arkadaşlar sezaryen doğumda normal doğumda kötü, eh, kaka ve öcü değildir. Ama bana göre sezaryen doğum zorunlu durumda olmalı. Normal doğum gibisi yok. Bu kadar korkmayın. Kuş gibi çıkıyorsunuz sonunda. Ben kendi isteğimle normal doğum yapmış biriyim. Ha bende ya da bebeğimde sıkıntı olsaydı tabii ki de sezaryen seçmek zorundaydım. Fakat yoktu. Sırf özelde doğurdum demek için lütfen eşlerinizi parasal olarak sıkıntıya sokmayın. Devlet hastaneleri öcü değildir.
Ve isteyen istediği doğumu yapsın. Ne normal doğum yapmak isteyene normal doğumu ne de sezaryen yapmak isteyen sezaryeni kötülemekten vazgeçin. Herkesin tercihi kendine.
Ha bu arada normal doğum yapanlar bir tık gerçekten mükemmel bir şeyi başarıyorlar. Çünkü en sancılı doğumdur kendisi. Düşünsenize günlerce, saatlerce sancı çekiyorsunuz. Yeri geliyor suni sancı alıyorsunuz. O hazzı iliklerinize kadar yaşıyor ve sonunda kuş gibi o çataldan kalkıyorsunuz. E biraz abartılmalı normal doğum 🤗