Handesel Hangi doğum şekli olursa olsun, hamile kadına kötü hikayeler anlatıp korkutmak başlı başına yanlış. İsteyerek veya zorunlu, bu bir süreçtir ve benim için sonrası önemli. 1 vajinal doğum yaptım, 2. için gün sayıyorum. Ben çok zorunda kalmadıkça sezaryen olmayı tercih etmiyorum, bu benim seçimim. Ama ne ilk doğumdan önce, ne de bu sefer kimse bana vajinal doğum övmedi, tam tersi sezaryen önerdi. Arkadaşların da yukarıda saydığı birçok neden ile korkutuldum, felaket senaryoları, bir daha eskisi gibi (!) olamamak öngörüleri.. Bir tek 2 sezaryen doğum yapmış olan kayınvalidem hep normal yap, sezaryen olma dedi, o da sezaryeni kötüledi. Mesele şu ki, ben iki tarafı da susturdum, neden herkesin hikayesi sizinki gibi olsun ki? Sen çok yırtılırsın, diğeri şak diye doğurur tek bir dikiş olmadan. Sen çok sancı çekersin, saatler sürer, sonra biri gelir sancısız doğum yaptım (bu forumda böyle hikaye paylaşıldı gerçekten) diye hikayesini anlatır, şaşırırsın. Veya sen o sezaryen izinin sızısını yıllarca çekersin ama bir başkasının izi bile belli olmaz. Göbeğin kalır, onun kalmaz. Sütün gelmez, onun gelir. Bunlar hep özel şeyler. Eğer kötülemek yanlışsa hepsine tepki verelim, erkek evlat kız evlat olayına dönmesin bu da.