Deryam35 merhabalar yorumları okudum. Ben şaşırdım açıkçası. Hem sağlık alanında uzman kişiyim bunu derken boş demiyorum cidden sağlık yönetimi eğitimi almış üstüne o alanda yüksek lisans yapmış İstanbul’da hem üniversitesi hemde hastaneleri olan kurumda hasta hakları sorumluluğu yapmış hukuki sgk süreçlerine oldukça hakim biri olarak yorum yapıcam. Çünkü çok farklı bilgiler var. Öncelikle dışaradan hekim bir hastaneye geliyorsa o hekim kadrolu hekim olmadığından sgk ya orada çalıştığına dair bir bildirimde yapılmaz bu durumda hastaneler hastayı ya sgk dan yararlanmadan sadece kendi belirledikleri tutar üzerinden kabul ederler yada kurumda yasal çalışan bir hekim üzerine kayıt açılır sanki o hekim yapıyormuş gibi gösterilir sgk lı olur. Siz hem hekime hem hastaneye kullanım ücreti ödediğiniz için sizin sgk ile sağlık bakanlığı ile bir bağınız yok serbest piyasa hastasısınız ( yani müşterisi). Bu iş hastane ile doktorun ortak oluşumu doktor şimdi size gün veremez normal doğum eğer gün verse ve kesinlikle şu gün dese ve kurumada ben bugün verdim hastamın planını yapın ona göre ayarlayın diye hastane insiyatif tanır ama ucu açık kalmış bu durumda da hastane kesinlik olmadığı için o günün üzerinden değerlendirir sizi. Evet fiyat yüksek ama bunu kurum ve doktor belirliyor sınırı yok istediklerini diyebilirler maalesef. Ancak siz hastaneden sgk lı hizmet alsaydınız bir sınırı olurdu ama İzmir’deki hastanelerin hepsi o sınırında şuan bile çok çok üstünde mesela benim gittiğim kurum %200 sınırken %700 farkla ücret alıyor genelide böyle İzmir’de 🤦🏼♀️ yeni güncelleme ile bu oran kesin artacak yasal olması gereken olduğu halde