Melike_4949 muhammedd merhaba normal mi , doğumhane ortamını merak ediyorum ben bahseder misiniz biraz?
AynurOncul muhammedd Merhaba, doğum süreci nasıl ilerledi ebe ya da doktor yaklaşımı nasıldı. Benimde son haftalarım. Bilgilendirir misiniz
muhammedd Aysehaldun doğumhane tek kişilik sancı odası diye geçiyor galiba muayene olduktan sonra odana geçiriliyorsun bidaha çıkamıyorsun doğurana kadar yani refakatçi istersen yanına geliyor oda çıkamıyor normalde doğurduktan sonra servise alıyolarmış ama bizi almadılar sancıda doğumda doğum sonras taburcu olana kadar da o odada kaldık telefon falan yok diyolar yasakmış ama odanda telefon oluyo dışardan seni arayabiliyolar sende istediğini arayabilirsin yemek falan dışardan yasak diyolar biz cep telefon gizlice sokmuştuk çantalarımızda da yemek gönderiyordu yakınlarımız hastanenin yemekleri çok kötü çünkü doğumdan sonra eşin gelip 10 dk çocuğu seni görebilir harici hiç kimse gelemiyor istediğin gibi eşya falan getirebilir ama
muhammedd AynurOncul doğum başladıktan sonra bi doktor geldi yanıma ben orada diğer sancı çekenlere göre hiç bağırmıyordum sadece canımın çok yandığı belliydi ıkınıyordum ama odama gelen doktor ama sen böyle çok yüksekmiş gibi tepki verirsen seni sürekli alttan muayene etmek zorunda kalırız doğum başladı zannederek dedi alttan kontrol ettiğinde benim açılmam 8cm di yani evet zaten neredeyse başlamıştı sonra suyumu patlattılar ve bana ıkın doğurcaksın dediler yatağın eki oluyor orada ama çatala dönüşmesi için bacak koyulan aparatların takılması lazım o aparatları takmadan benim bacaklarımı karnıma çekmemi ve o şekilde doğurmamı istediler bu arada bebeğin kafası görünüyor yanımdaki refakatçiye bağırdılar bakın işte hasta bacağını kapatıyor çocuğun boynu kırılır sorumluluk bizde değil diyor dedim sen ne bekliyorsun benden bacaklarımı sancı esnasında nasıl tutabilirim hadi tuttum bu şekilde nasıl doğurabilirim zaten tir tir titriyor bacaklarım o esnada istemsizce neyse getirdiler taktılar ayaklarımı koydular ben orda o polemiği yaşadığım için ikinci ıkınmada doğurdum baya yırtılma oldu tabi yani rezillikti o doğum tamam doğum acısı suni sancı okey ama dikiş atılırken uyuşturduğunu söylüyor hareket etme diyor az çok hissediyorsun canın yanıyor tam anlamıyla uyuşmuyor ki hareket ettiğim için dikemiyormuş güya sonrasında başka bi doktor geldi yanlışlarını söyledi oradaki hademe napsın çok hareket etti dikemedi diyor buna o hademe karar verdi yani neyse dikişlerde rezillikti geçti bitti derken açız dışardan yemek yok hadi geçtim onu ertesi gün dikişli halimle gelip alttan muayene ettiler bir anda beni okaddr canım yandı ki acıdan ağladım resmen ve taburcu olana kadar odadan ne sen ne refakatçi çıkamıyor orada kalıyor bu yaşadıklarım bana özel değil eminim herkes yaşıyordur
Ebruucar muhammedd bende orda düşünüyorum doğumu ama ilk olacağı içinde çok tedirginim doğum olana kadar o sancı sırasında açılma tam olana kadar habire geri gönderiyolar diye biliyorum. İlgi alaka ne derecede nasıl geçti o süreciniz?
muhammedd Ebruucar tam açılma olana kadar nereye geri gönderiyorlar anlamadım beni poliklinikten acile yolladılar yatış için ama siz normal acile başvurduğunuzda doğum başladığında yani sizi nst ye bağlıyolar damar yolu açıp alıyorlar doğumhaneye 3. kata çıkıyorsunuz yanınızda artık kimse olamıyor bence karnınızı iyice doyurun aç gitmeyin 😂 orada da ultrason ile bakıyolar alttan da muayene ediyorlar kıyafetlerinizi çıkarttırıyolar elbise gibi bişey giydiriyolar odanıza alıyorlar sizi doğum süreciniz başlıyor işte serum veriyolar önce sonra açılmanıza göre gerek duyulursa suni sancı veriyorlar yanınıza refakatçi gelebiliyor isterseniz odanızdaki telefonla dışarıyı arayabiliyorsunuz dışardan sizi arayabiliyorlar ilgi alaka tabiki özel hastane gibi değil ilkse bunu göze alın
Ebruucar muhammedd benim ablamda arkadaşımda kartala acilden gittiler sancıyla arkadaşımın ilkti doğumu bi kaç sefer gitti her seferinde yeterli açılman yok diyip eve geri yolladılar oda telaş yaptı mecburen özele gitti orayı öyle beklememek için ablamda 2 cm açılmayla gittik şimdi yeterli değil gidin iki saat sonra gelin dediler bizde bari gitmeyelim gel hastane bahçesinde yürüyelim dedik zaten bi saat içinde 8 cm oldu açılması apar topar doğuma aldılar. Ablam tecrübeliydi ama benim ilk olucak ya geri eve yollarsalar ya anlamazsam ya benek zarar görürse diye korkuyorum açıkcası. Evet servise almazsalarsa doğumhaneye kimseyi almıyolar refakatçi değişimi bile yapmıyolar biz ablamı 2 gün sonra gördük 😄 Allaha emannet bıraktık içerde 😄
AynurOncul muhammedd Allah gerçekten iyi insanlarla karşılaştırsın evvela, çok memnun kalmadınız diyebilir miyiz ? Yani hasta bakıcının her şeye yorum yapması da saçma olmuş. Ebe ya da doktor nasıl ıkınacağınızı ya da nefes alıp vermeniz gerektiğini o esnada söylüyor mu ?
Didemcann muhammedd doğumdan sonra üstünüzü değiştirme konusu nasıl oldu bebeğin kıyafetleri falan direk valizi mi istiyorlar yoksa ayrıca mı istiyorlar
AynurOncul Melike_4949 sizin hastane deneyiminizi de açıklası bekliyorum, bu hastanenin postlarında takip ediyorum isminizi 😇 İnşallah iyi geçer iyi insanlarla karşılaşırsınız.
muhammedd AynurOncul tabi yönlendiriyolar ıkın ıkınmaya devam et kesme gibi belki size iyi doktor ve ebeler denk gelir
Sevil0404 Bende doğumu burda düşünüyorum hepimize iyi insanlar çıkarsın zaten zorlu bir süreç insan daha da stres yapıyor hele ilk doğumsa🥺
AynurOncul Sevil0404 Ben ilk doğumumu 4 sene önce yaptım bu hastanede, ebeler doktor, hatta oradaki temizlik görevlisi bile çok iyiydi. Çok yardımcı oldular, çok kibar davrandılar. Ama işte hastane değil, insan önemli .