deletedmom11 abartının bu kadarı pes doğrusu!!!!annem de sezeryan olmuş üstelik 30sene öncesinin şartlarıyla..genel anestezi altında bir haftada iyileşmiş..şimdiki sezeryanlar daha pratik eskiye nazaran daha güvenilir v süreç olarakta hafif..bunu sizin gibi kulaktan dolma yalan yanlış bilgilerle söylemiyorum sezeryan sonrası aynı gün ayaklanmış biri olarak yazıyorum!!
ayrıca Doğum kişiseldir en sağlıklısı normal Doğum diye bir genelleme yapılmamalı!!!yani ya herşey yolunda giderken bir terslik olursa normal Doğumda yine de benim için en sağlıklısı mı????.
Normal Doğumda da öyle çok risk, ihtimal vb. duydum, okudum, izledim,şahit oldum ki!!!!
Vakumla kafası çekilmek zorunda kalan bebekler, sabırsızlıkla perineye doğru atılan makas, rahim - idrar torbası sorunları, ani bir korkuyla kasılıp kalmak, zorlama yüzünden bebeğin sinirlerinin ezilmesi,oksijensizlikten engelli doğumlar,epiduraldan felç kalanlar,bekleme sırasında bebeğin kakasını yapma ihtimali-zehirlenmeler ve diğerleri... Bu bilinmezlik ürkütüyor. Bu sebepledir ki çoğu araştıran hamiş bebek için doğum anında "Sıfır risk" olan sezeryanı seçiyor..
Sonuç itibariyle hakkımızda hayırlısı diyelim;
Hepsinin kendince bir riski, bir zorluğu illaki var. Kendinizi nasıl rahat hissedecekseniz, hangisi daha doğru bir tercih olacaksa onu seçin doktorunuza güvenin😇