Gebelik şekeri tedavi edilmezse;
👉Gebelik döneminde pre-eklampsi adı verilen yüksek tansiyon riski şeker hastalığında daha fazladır. Bu sorunda bebek ve anne adayı için sorunlar meydana getirebilir.
👉Gebelikte erken doğum riski ve düşük riski daha fazla olur.
👉Bebeğin doğmasından sonra hipoglisemi yani kan şekeri düşüklüğü yaşanabilir.
👉Doğumdan sonra bebekte akciğer gelişimi tam olmadığından, solunum zorluğu yaşanabilir.
👉👉👉Anne karnında ani bebek ölümleri gelişebilir.
👉Doğumdan sonra bebeklerde billuribin yüksekliği, kalsiyum seviyesi düşüklüğü, polisitemi yani bebeğin kan hücrelerinin fazla olması görülebilir.
👉Şeker hastası olan anne adaylarının bebeklerinde, şeker hastası olmayan annelerin bebeklerine göre ileri dönemde Tip 2 diyabet ile gebelikte şeker hastalığı gelişme riski yaklaşık olarak 20 kat daha fazladır.
👉Yapılan araştırmalar gebelik şekeri bulunan anne adaylarının bebeklerinde sonradan şeker hastalığı görülme riski % 33 oranında daha fazladır.
Siz güzel annelerimiz için hazırlanan blog yazısını okumanızı tavsiye ederim 👇
Hamilelikte Şeker Yükleme Testi Hakkında Her Şey!'
https://www.mutluanneleriz.com/2023/10/20/hamilelikte-seker-yukleme-testi-hakkinda-her-sey/