Rabiakndk Merhaba canım anneler doğum yapalı 18 gün oldum biraz toparladigima göre kendi hikayemi yazmaya karar verdim burda ne kadar çok pozitif hikaye olsada negatif doğum hikayeleri de var öncelikle normal doğumdan çok ama çok korkan biri olarak normal doğum yapmak beni hala tuhaf hissettiriyor yani hala daha inanamiyorum ben başardım diyorum kendime ama imkansız gibiydi benim için öncelikle hamileliğimin son ayları endişe telaş bolca ağlamalı geçti çünkü inanın ben çok korktum kendi ablamın doğumu çok zordu ve çevremdeki insanların da doğumları çok zordu ve ben yapabileceğine dair inancımı kaybetmiştim ama başardım şimdi gelelim nasıl oldu neler atlattım 38.haftada doktor kontrolünde çatı muayenesi yapacağını söyledi dokturum çatı muayenesi sonrası çatimin normal doğum müsait olduğunu hatta doğumun çok kolay olur dedi doktorum tabi bende öyle bir rahatlama olduki anlatamam o kadar sezeryan isteyen epidural isteyen ben doktorumun o şekilde demesinden sonra çok rahatlamıştım ve bana 3 cm açıklık olduğunu söyledi inanın nasıl oldu hiç anlamadım yani açıklık hissedilmezmis ama ben ağrı da çekmedim sonra ben bol yuruyus aksak yürüyüş merdiven in cık yaptım hergün düzenli olarak yaptım tabi kontroller her hafta olduğu için 39.hafta kontrolumde doktorum kilosu 3kilo700 gram olmuş dedi suniyle doğumunu başlatalım yoksa zorlanirsin dedi ama ben ne cesaretse beklemeye karar verdim doktorum sen nasıl istersen dedi ve ben bekledim bu süreçte yürüyüşlere spora devam ediyorum evde dışarda ve sürekli kafamda şunu düşündüm doğumum güzel geçecek dedim hep ve 39+5de sabah nişanim geldi ve çok heyecanlandım annemi çağırdım o kaldı bir süre doğum heran olabilir diye bekledim o gün birşey olmadı ertesu gün oldu bende biraz alt tarafında adet olacak gibi bir his vardı sadece ama adetim kötü geçer benim normalde sadece biraz gelecek gibi bir histi beni rahatsız etmedi o gün spor falan yapmadım dinlendim ama böyle alt kısımda ve kasıklarımda biraz ağrı vardı ama şiddetli değildi sonra akşam uyudum ve adet ağrısı gibi olan ağrı biraz şiddetlendi yani beni huzursuz etmeye başladı annemin yanına gittim bı duşa girmek istediğini biraz ağrım var ama yalancı sancı olabilir dedim annemde kasılma falan varmı dedi hayır dedim sadcee adet gibiyim şuan doğum sancısı böyle olmaz diyorum çok emin şekilde 😄neyse biraz bekledik duşa girmedim anneme diyorum bu kesinlikle değil adet sancisi gibi olmaz doğum sancısı kendini belli eder diyorum annem de şaşırdı kaldı anneme dedim biraz uzanmaya çalıştım bakalım dedim ve arkadaşlar şunu farkettim benim sancı yatınca daha da arttı bunu hissettim sonra annemle anladık yani doğum sancısı olabilir dedik ama çok şiddetli değildi yada bana öyle geldi eşimi uyandirdik saatsabah 4 eşim kalktiktan sonra her sancı geldiğinde comeldim acilmam artsin diye saat 6ya kadar bu şekilde dayandım tabi her geçen sürede biraz daha beni sıkmaya başladı ama dayanabilcegim sekildeydi hastaneye gittik açıklık muayenesi yaptı hemşire ve 3 cm olan açıklık 5cm olmuş çok sevindim açıkçası saat 8.30 da tekrar gel dedi kontrol edecez dedi tamam dedi o sırada kendi sancilarimi çekmeye devam ettim ve beni 8.30 da yogunbakima aldılar muayene yaptılar ve açıklık 7cm olmuş dedi hızla ilerlemiş acılık ben nasıl oldu anlamadım bile sonra bana suni sancı bağladılar açıkçası suniden hep korkuyodum o an bı cesarey geliyor insana bağladılar beni 2 saate yakın sunide kaldım şimdi suni beni zorladı yalan yok ama hep dua ettim sancilarim suniden sonra sıklaştı ama dayandım plates topunda sallandim kendi basimaydim ailemi almadilar ama o an kimsenin olmasınida istemezdim kendim tek başıma çok gucluydum 2 saat suniden sonra acilmam 10 cm olmuştu ve doğuma alındım doktorum sancin geldiğinde ikin dedi ben biraz nefesimi kontrol edemedim açıkçası bide ilk doğumum tek nefeste o kadar kendimi zorladimki ikinci üçüncü nefeslerim daha az alabildim siz birazdaha nefes kontrolü yapın derim neyse uzattım ama gerçekten çok farklı bir surecti sonra evladima saat 10.30 da kavuştum o minicik bedenini üstüme koyduklarnda onu hissetmek muazzam birsey rabbim herkese yaşatsın 3.800 doğdu güzel kızım başarmıştım o an basardigim için kendimle gurur duydum şuna inanıyorum ki biz çok güçlüyüz Allah bize o gücü veriyor korkmayın inanın yapabilirsiniz bu benim hikayemde tabiki detayları var ama bu kadar anlatabildim burda çok fazla endişelenen anne adayları vardir istediğinizi sorabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım çünkü ben hep okuyup araştırdım ve o şekilde yapmaya çalıştım umarım hikayem sizi olumlu etkiler herkese kolay doğumlar dilerim 🥰😇
elisa38 Rabiakndk hayirli olsun canim Alalh anali bsbali büyütmeyi nasip etsin devlette mi oldu doğumun, neler yaptın bu süreçte ben biraz altta dikiş olursa diye korkuyorum 38+5 yiz bizde 3350 kgdyz
ms_annisko_ Rabiakndk kaleminize sağlık ve gözünüz aydın çok sevindim sizin adınıza, açıklık muayeneleri nasıl oldu çok zorladılar mı ve çatı muayenesi zor muydu
Rabiakndk elisa38 çok teşekkür ederim canım özelde oldu doğumum dikişten korkma hiç benim de var ama doğum esnasında alltan bir iğne vuruyor ve hissetmiyorsun dikişleri için rahat olsun
Rabiakndk Berna1365 inanın bilmiyorum doktora da sormadım o an onu sormak aklima gelmedi 😄ama biraz fazla sanırım çünkü bitmek bilmemisti yada ben öyle hissettim
Rabiakndk Berna1365 ama canım acımadı yani dikiş atarken ben hissetmedim uyusturdu çünkü iğneyle oncesinde
Rabiakndk ms_annisko_ aciklik muayeneleri sancı esnasında biraz zor oluyor yalan yok ama öyle dakikalarca sürmüyor sonucta derin nefes alın zaten hemen bı 5 10 sn suruyor birde merak ediyorsunuz kaç cm olmuş diye ben hastaneye 5cm Açıklikla yatırıldım 10 cm olana kadar 3 veya 4kez muayene ettiler
elisa38 Rabiakndk son haftalar da bebek kg alıyor mu bizim 3350 Dr biraz sebze beslenelim doğum kolay olsun dedi
Rabiakndk elisa38 alabiliyor benimki 38de 3300 dü 39 da 3700 dedi yani biranda almış tabi 40 da doğum yaptım 4ü geçmesi gerekiyordu ultrasona göre ama yanılma payı var 3800 doğdu kizim
ms_annisko_ Rabiakndk ay hadi hayırlısı olsun diyelim o zaman ahahahha çok merak ediyorum kendi sürecimi
Rabiakndk elisa38 evet öyle diye biliyorum ozeldeki ilk doktorum öyle demişti Sezeryan diye ama ikinci sadece normal doğum zor olur suniyle doğumunu başlatalım yoksa 4ü geçecek demişti ama ben istemedim
Duygukayae Rabiakndk açıkçası benim oğlum 37+5 de 3.800 dendi ebe rahim ağzın yumuşamış ama açıklığın yok dedi. En başından beri normal doğum isteyen biriyim ama çocuğumun kilosu beni endişelendiriyor evet ultrasonda yanılma payı var ama 40. Haftaya kadar yine kilo alacak. 4 ü geçecek biliyorum. Ve ne yapmalıyım bilmiyorum doktorum kararı bana bırakıyor 🥺 fikir verirseniz sevinirim
Gloria06 Gözünüz aydın, okurken heyecanlanarak okudum. Sizi tebrik ediyorum 😍❤️ ben de adet sancılarını çok şiddetli yaşayan biriydim, inşallah ben de sizin gibi başarırım🙏😇
Rabiakndk Gloria06 inşallah Rabbim kolaylık versin hep olumlu düşünün ve inanın yaparım diyin basarabilirsiniz bizler çok güçlüyüz 😇
Rabiakndk ElayAysen doğum sırasında zaten sancılı oluyorsunuz benim sancilarim şiddetli adet sancisi gibi oldu zaten sancı girdiginde ikinmaniz gerekiyor ama yanma hissetmedim doğum sırasında sadece bebeğin çıkması için çaba gösteriyorsunuz tüm gücünüzle bunun için ugrasiyorsunuz
Gu12keskn Rabiakndk Rabiakndk masallh size gerçekten başarmış olmanıza çok sevindim bebisinizi sağlıkla anneli babalı büyütün insallh benimde ilk doğumum olacak Allah izin verirse suan 30 +4 ve bende çok korkuyorum sizin hikayenizi okuyunca bi rahatlama geldi çömelmek gerçekten ise yariyo yanı açılmada
Rabiakndk Gu12keskn çok teşekkür ederim inşallah sizin dogumunuz da çok güzel geçer evet comelmek işe yarıyor ben öyle düşünüyorum ve ben çok fazla yürüyüş aksak yürüyüş yaptım yutube dan hareketler açıp yaptım yani faydası olduğunu düşünüyorum hurma yedim bol bol 37den sonra yemeye baslayabilirsiniz
Rabiakndk Duygukayae şimdi ben bebeğimin kilosunun bu kadar olacağını tahmin etmedim çünkü çok fazla kilo almadım karnım fazla yoktu hep dedimki ultrason kesin yanılıyor dedim ve bu rahatlıkla doktorumu dinlemedim dedim ben beklicem kendi sancilarimi dedim ama şimdi şöyle soyliyim sizin şimdiden 3800 olmuş 4 u gecebilirde gecmeyebilirde ama geçebilir diyorsaniz başka alternatifler de deneyebilirsiniz yani sezeryan gibi benim kızım 3800 doğdu ben başardım ama 4u gecseydi zorlanirmiydim bilmiyorum