Zuuuhhhaaalll Down sendromu denilip sağlıklı doğan bebekler olabiliyor. Bunlar risk durumunu ölçüyor. %100 değiller.
Ben sırf bu yüzden 2li 3lü 4lü hiçbirini yaptirmadim. Doktoruma sordum, bi sorun çıktığında anne karnında bebeğe müdahale edilebiliyor mu dedim. Edilmiyor, en son göbekten alınan sıvıya risk yüksek çıkarsa bebeği aldırma durumu olabiliyormuş annenin kararıyla. Ben ne olursa olsun aldırma durumunu düşünmediğimi söyledim. Risk faktörü ile de hamileligimi olumsuz , stresli geçirmek istemedim. Bunu açıkladım. Doktorum o zaman yaptırmaya gerek yok dedi. Bu benim tercihimdir, bazıları hazırlıklı olmak için öğrenmek ister. Herkesin kendi tercihi.
Stres yapmayın, bolca dua edin. Onu oraya yerleştiren, orada besleyip büyüten, en iyi koruyacak olan Rabbim. Dua edin, iyi güzel olsun, sağlıkla gelsin. Ayrıca ultrasonda testlerde parlama , beyinde sıvı fazlalığı görülüp doğuma kadar iyileşen, sağlıklı doğan bebekler var.
Siz iyi olun ki bebek de iyi olsun.
Allah hepimize sağlıkla sıhhatle kolaylıkla evlatlarımızı kucağımıza almayı nasip etsin 🌸