Blackkcat
Limonis hepinize de merhaba arkadaşlar. Bende kısaca kendimi tanıtayım. 18+0 olmam gerekirken 17+ 4üm. O yüzden 17+4 olarak tanıtayım kendimi. Bu benim İkinci gebeliğim. Birinci gebeliğim 36 haftalıkken suyumun gelmesiyle acil sezeryan olmuştum. Ve o zamanlar rahim boyu kısalığımdan bahsediliyordu. Ve hiç kanamam beta aksi bir durumum olmamıştı. Yine hap iğne şeklinde tedavi uygulanmıştı ama en azından güzel bir hamilelik geçmişti.
Neyse bu ikinci hamileliğimde
13+3 teyken feci şekilde durup dururken birden boşalan bir kanamam olmuştu. Hafta erken olduğu İçin birde pıhtı gelince bebeğim düştü diye ağlamıştım. İlk defa böyle bir şey geliyordu başıma ve gerçekten ne düşüneceğimi, ne yapacağımı bilemedim. Allahtan annemlerdeydim, hemen en yakım özel hastaneye gittik. Kanamamın neden olduğu bulunamadı. Doktor rahim boyun 25 mm olmuş, acil serklaj öneriyorum. Bugün yatış verelim sana gitme, düşük riski var dendi. Ama ben serklaj istemedim o an, hastanenin kalma ücreti de pahalı gelince ordan çıkıp, çam sakura devlet hastanesine gittim. Onlar da kanama alanının durduğunu, o anda olmadığını söylediler. Plesanta iyi durumda, bebek iyi durumda dendi. Ama kanamayı sorduğumda o da bilemedi. Henüz bilmiyorum dedi doktor. Ben tabi hala çok kötüyüm. Kendi doktoruma yazdım böyle böyle bir an yaşıyorum. Yarın sabah ilk işim yanınıza gelicem oldu (saat 22:00 dı) sabah gittim. Her şeyi anlattım ‘oturuyordum, birden altım ıslandı, boşaldı bir baktım kan vs.’ Kan değerlerime bakıldı. Crp 500 çıktı. Hemen antibiyotiğe başlattı. 7 gün sonra crp 5e indi. Enfeksiyondan kaynaklı kanama yaşamış olabilirsin dedi. Ben buralarda okumuştum. Aynı kanamayı yaşayanlara genelde plesantanın rahim ağzını kapatması nedeniyle kanamanın yaşandığı söylenmişti. Kendi doktorum da dahil 3 doktor bu yönde bana yorum yapmadılar. Hep bebek iyi, plesanta iyi dendi. Ama konumuna bakılmadı.
Sonra tabi içim rahat etmedi. Serklaj gerekir mi gerekmez mi kafam allak bullak olunca 15. Haftamda, Cerrahpaşa da proftan randevu aldım ve gittim. O da inceledi baktı sağ olsun, dedi ki sana daha önce plesantanın Rahmi kapattığı, kanamanın da bundan olabileceği söylendi mi dedi, hayır söylenmedi dedim kafasını salladı (hay allahım der gibi) Bebeğin eşi, rahim ağzını kapatmış dedi. Kanamamın sebebi bu mu dedim. O da Kanın da Enfeksiyon da varmış, hepsi birbirini tetiklemiş gibi bir şey söyledi. Yani 15. Haftamda plesanta Rahmi kapatmış ama yukarı çıkabileceğini biliyordum. Bu konuda hala İçin rahat değil. Gel gelelim ki Bana kimse bu bahsettiğiniz terimlerde ( bir şey söylenmedi. Marjinal mi, totalis mi mi, Pervin mı her neyse bunlar hiç biri bana söylenmedi) Belki bende bunlardan biriyim ve bilmiyorum. size bu tanıyı koyarken nasıl bir muayene ettiler veya ne yaptılar da böyle adlandırdılar. Acaba bende sizinki gibiyim de gerçekten haberim mi yok. Bunu gerçekten merak ediyorum. Haftaya cuma tekrar cerrahpaşa profa gidicem, 18. Haftanda gel demişti.
Gittiğimde bunu sorıcam gerçekten. Rahim boyuma tekrar baktırıcam, olesanta konumuna tekrar baktırıcam vs.
Bu plesanta sorunu yaşayanlar hamilelik boyunca devam mı ediyor ki 🤷🏼♀️
N-23
Gizemd-01