Elifnaz02 regl bittiği gün başlıyoruz hergun aynı saatte 2 saat sıvı alımını kesip test yapıyoruz ilk idrarla olmayacak ama öğle saatleri akşam saatleri olabilir musaitlige göre hergun aynı saatte regl olana kadar günlük 1 tane olucak sekilde test yapıyorsunuz t çizgisi c çizgisiyle aynı koyulukta ya da t cden daha koyu olduğunda 3 gün üst üste ilişkiye giriyorsun buna pik olmak diyoruz pik yani t aynı koyulukta ya da daha koyu olunca degerlendirdigimiz test yumurtlama olan gün bu testler birebir yumurtlama olan günü gösterdiği için normalde bilmediğimiz zaman ay sonuna gebe kalma ihtimalimiz çok düşük ama ovulasyon testi kullanarak yumurtladigimiz günü gördüğümüzde o gün ve diğer 2 gün ilişki olduğunda gebe kalma ihtimali daha yüksek oluyor ilk gün pik günü ertesi gün yine yumurtlama devam edebilir 24 saat sürdüğü için 3.gun yumurtanın çatlama günü bu yüzden bu 3 günde ilişki olması gerekiyor ki yumurta ve sprem tam zamanında karşılaşmış olsun daha sonra yumurtlama olduktan 14 gün sonra gebelik varsa belli oluyor testte ve kanda çıkıyor