ElayAysen Selam. 34 haftalık hamileyim ve bazen carpintim cok oluyor. Gecen usltrasondaydim doktor carpintimin 150 oldugunu soyledi. Mesela uzaniyorum birden basliyor. Hamilelikde normal ama yururken felan daha normal. Sizde nasil ? Ekq cekdirmeye ihtiyac varmi ?
Mizginsefa ElayAysen 35 haftalık oldum bende hala oluyor hatta hamile olduğumu 3 saat aralıksız süren çarpıntıyla hastanede öğrenmiştim serum takılarak düzene girmişti. Göğsüm yerinden çıkacakmış gibi oluyor ve nefesimi kesiyor maalesef hala da çoğu zaman tekrarlıyor. Hormonlardan kaynaklı normal bir durummuş insan vücudununun 3 yılda salgıladığı hormonu hamilelikte bizim vücudumuz 1 günde salgılıyormuş doktorlar öyle söyledi doğumdan sonra düzene geçiyormuş.
ElayAysen Hatisss Ama bildigin bayaa cok atiyor yaa. Doktora da sorucam tamam normal birsey ama uzandigim yerde de carpinti baslayinca bir tedirgin oluyorum yalan söyleyemem
mrsmom_ Benimde ani nefes darlığı geliyor bi an yarim kalıyor nefesim 18+6 yım normaldir diye gitmedim ama yaşayan var mi acaba
ElayAysen mrsmom_ bende sonradan basladi o haftalarda hiss etmiyordum. Her ihtimal her seyi doktora soylemek lazim. Onlar kac kisiyle calisiyor bizden cok görüyorlar. Bizde ama her gun görmuyoruz :D
gokcetugumm mrsmom_ ya benim kuzenimde kanda pihtilasma çıkmış bende sordum hani belirtileri nedir kendimi takip ediyim diye 2 hafta var aramızda çünkü nefes darlıği sol bel üstü kızarıp morarma falan demişti bı doktorunuza danışın isterseniz o daha iyi yönlendirir
Aysenurdesign Benimde 2 hafta kadar 34/36 arası baya oldu sonra çok nadir olmaya başladı kan akışımız hızlı ondan sanırım bide stres yapma
ElayAysen Aysenurdesign Stress derken bende serklaj var o acilicak 2.3 haftaya ondan tirsiyorum :D nebileyim ama bazen uzandigim yerde de tutuyor dedim ya :D gidince sorucam mutlaka doktora zaten her seyi demek lazim :D
Vincenzo Kan hacmimiz çok artıyor hamileyken o da dolaşıp kalbe geri dönen kanın da artması demek o yüzden kalp eforu normalden fazla oluyor, daha sık dinlenmeye çalış çok uzun süre oturmak yada tam tersi ayakta uzun süre kalmak önerilmiyor onlara dikkat et
ElayAysen Vincenzo aynen ama serjlajli olunca bayaa yatdim ben cok kalkmadim yemek ve tualet disinda. Lakin carpinti felan yoktu. Simdi var. Her halde hafta buyuk ondandir. Doguma az kaldi. Birde ben stressi hiss eden biri degilimdir. Belkide baayaa bir stresliyim ondandir yani. Bilmiyorum. Disardan sakinim ama iste napicaksin :D
ElayAysen Hatisss tansiyonum normalda asagi 90.70 ve hamilelikte baya 3 kere ciddi dustugu oldu. Birinde 3 aylik felandi 2sinde de serklajdan sonra 25 haftalarda felan. Boyle heryerim buz gibi oluyor felan. Artik korkumdan tek disari cikmaz oldum :D demir felan kullaniyorum kanim artsin diye
Mizginsefa ElayAysen Sanki bir şeyden ani korkmuş gibi ya da panik atak geçirir gibi birden vuruyor uzanırken otururken sohbet ederken ama düzelir diye umuyorum 🙏
Hatisss ElayAysen ya benim tansiyomum hayatım boyunca hep düşük olmuştur. Hamilelikte 8 5 ölçmüşlüğü var doktorun. Başkası olsa bayılır ben normal geziyorum 😂 Düşüklüğünden ziyade tansiyon çıkınca da kalp çarpıntısı olabiliyor o yüzden dedim. Kalp çarpıntın uzun sürüyosa ama kendini iyi hissediyorsan yani bayılcakmış gibi hissetmiyorsan limonlu su iç biraz otur kalp çarpıntın geçiyor mu bak.
ElayAysen gokcetugumm ben kan sulandirici kullaniyorum saha 3 aylik hamilelikten felan. O konuda birsey yok. Onu da ultrasonda doktor dedi kullanmalısın ben de doktora danisdim kullandim halen de kullaniyorum. 1.2 haftaya birakicam cunki doguma az kalmis birakmak gerek :)
mrsmom_ gokcetugumm evet pihtilasmadan dolayi igne kullanıyorum zaten ama bilemedim bende özel doktoruma da uzun zamandir gidemiyorum sehir değişikliği sebebiyle devlete gectim burda sirada kolay bulunmuyor nasil sorabilirim bilemedim 🤦🏻♀️
ElayAysen gokcetugumm hamilelikten evvel cektirdim normaldi. 1 ay felandir boyle. Bakalım doktorla konusucam gerekirse cektiririm