dnzalya123 Bizim Sünüberi diye bir yemeğimiz var aşırı pratik ve güzel. Ama ölçü falan yok tabi kafamızdan yapıyoruz. Bugün yaptığımın ölçüsü kadar anlatayayım.
4 tane uzun patlıcan çok uzun değil.
Soğan , sarımsak , biber , domates ve biber salçası
1 tane yumuşak domates
Nohut( haşlanmış) 1 buçuk su bardağı kadar olabilir
Yeşil mercimek( haşlanmış olmasa da olur)1 buçuk su bardağı kadar
YAPILIŞI:
Soğan ve biber yemeklik doğranır kavrulur. Salçalar konulur istediğiniz kadar. Yemeklik doğranmış domates konulur ardından küçük küçük küp doğranmış patlıcan konulur. Üzerini geçecek kadar sıcak su. Patlıcan biraz yumuşayınca pişmemiş yeşil mercimek konulur. Su yeterli gelmezse ilave olabilir ama piştiğinde hafif sulu kalacak şekilde olsun. Sarımsağı bu sırada içine doğruyorum. Yemek pişip az sulu haldeyken pişmiş nohutu ekleyip çok az da öyle özleşsin bu kadar.
2 görsel ekliyorum birini bugün yapmıştım birini daha önce patates koyarak yapmıştım. Patlıcan sevmeyen için ekstra patates iyi olur ☺️
https://mutluresim.com/image/nHUi3L
https://mutluresim.com/image/nHURNj