Cocuk_Gelisimci_Anne Gebelik okuluna bir kez gitmiştim normal doğum bilgilendirmesi yaptı 37.hafta itibariyle riskli haftayı geçiyor ondan sonra her sancınız geldiginde bulunduğunuz yere çömelin ve sanki kabızsınız tuvaletini yapmaya çalışıyorsunuz gibi ıkının ama bu ıkınma arkaya doğru değil öne doğru yapılmalı, bol bol yürüyüş yapılmalı bunun dışında emzirme ile ilgili bilgilendirme yapıldı maket bir bebek vardı onu kullanarak somut bir şekilde gösterdi bebeği tutuş şeklimiz, bebeğin göğüs ucunun kahverengi kısmına kadar tam kavrayışı, bebeği emzirdikten sonra gazını çıkarmamız vs. bu gibi durumlardan bahsetti emzirme ile ilgili kendim video izlemiştim normal doğumu çok istiyordum bunun için squat hareketi de yapmaya başlamıştım , hurma yemiştim, sıcak duş bunlar evdeyken 5 cm açıklık sağlamıştı hastaneye gidene kadar orda geçen süre açıklık 9,5 ulaştı ama bebeğim kemiğe takılıp gelemedi bundan dolayı zorunlu sezeryan oldum.