Rstasar merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Bende de var hpv maalesef ve sizinle aynı şekilde öğrendim 😔 hiç siğilim olmadı, hpv dna pcr testim pozitif çıktı. O yüzden sezaryen olacağım.
Ben de doktorum, şimdi hpv de şöyle bir durum var, evet aktif lezyon-siğil yoksa bulaşma söz konusu değil. Ancak gebelikte, içerde, rahim ağzı kısmında lezyon oluşmuş olabilir, önceden yoktur, yeni çıkmıştır gibi gibi ihtimaller var. Eğer içerde lezyon oluştuysa ve normal doğum yaparsak büyük ihtimal bebeğe bulaş olacak. Bu riski almamak adına genelde sezaryen öneriliyor.