Rstasar Kizlar hpv si olup normal dogum yapan veya yapacak olan varmi? Benim surekli gittigim dr eger sigilin yoksa yapabilirsin dedi bende hic sigil cikmadi high risk grubundayim,ama annemin cok tecrubeli bir doktoru var oda diyor ki hpv li birinin normal dogumu mumkun degil cunku orada bir virus var ve bebege bulasma riski var.Cunku orda sigil olsada olmasada virusu tasidigim icin dogum sirasinda bebege gecebilirmis ..yasamis olan varmi ne planliyorsunuz yada ne yaptiniz
Chan Rstasar Evet üç tane doktora gittim, benzer şekilde konuştular. Hpv taşıyorsan, risk altındasın dediler. Bende zorunlu sezeryan olacağım bu yüzden. Benim siğillerim var, çarşamba günü doktor bunlara tedavi uygulayacak ama yine de sezeryan öneriyor.
Hatunnn Rstasar hpv nin testi yapiliyor pozitif cikip cikmamasi onemli hpv artik 10 kadindan 6sinda var cogumuz bilmiyoruz bile cunku sogil cikana kadr anlasilmiyor oyuzden normal doguma vajinada sigil olursa engel oluyor vucutta zaten var oyle geciyorsa bebege kan yoluyla gebe kalinca geciyordur yani direk
Cansn Rstasar annemde hpv + di ama rahim ağzında kitlesi de vardı normal Doğum kesinlikle olmaz dediler. Riske atmanın manası yok. Başka Doktorlar ile de görüş bence
Cansn Rstasar kötü cins diye yazmışsın canını sıkmakta istemem ama annemin 43 yaşında 3. Gebeliğinde Doğumdan 3 ay sonra tanı kondu kitle falan vardı 8cm çapında. Arkasından hemen kemoterapi radyoterapi önerdiler ama annem yaptırmak istemedi. Ne olur kontrollerini düzenli yaptır. Annem bebeği 11 aylıkken vefat etti hepimiz çok sarsıldık. Şimdi sende buraya yazmış görünce çok üzüldüm. Bebeğin senin hakkında hayırlısı olur inşallah. Ne olur ihmal etme hiçbir şeyi. Çok geçmiş olsun seni üzdüysem de özür dilerim.
Rstasar Chan benim sigilim hic yok ,smear testi yaptirmistim dr onun yaninda hpv testi de yapti bana o sekilde ogrendim
Melis_tugba Chan bence tedavi uygulayma şimdi eger sogumun yakın ise kuzum çünki doktor banada yakalım dedi 32 haftadayım bende hani yaktık bu tekrar cıkıcakmı hamileyim ilaç kullanman gerekiyor virüsün etkisiz hale gelmesi için önce içten temizlenmesi gerekiyor ilacın o virüsü yok etmesi gerekşyor kuzum 🙁 benden tavsiye bendede sigil var dogumdan sonra tedavi isticem
Tuba52 Chan bende aynı durumdayım 4 doktordan sadece biri ilaçla yakabiliriz dedi,fakat çoğu dogum sonrasını bekleme taraftarı ,kendiliğinden dökülebilir geçebilir diyende var keza olmuş ama,rica etsem tedavin uygulanınca yazar mısın nasıl geçio napıyorlar
Rstasar Hatunnn canim bende var hpv hatta tip testi de yapti doktor high risk grubundayim Yani rahim agzi kanseri yapan cinsten benimki
Rstasar Hatunnn hayir bebege gecmiyor ,doktor soyledi ozellikle sordum kan yoluyla vs bulasmiyor.Sadece normal dogumla gectigini soyledi bebege .Bebek dogduktan sonra belirli bir yasa geldiginde asisini yaptirmam gerekiyormus onun hpvden korunmasi icin.
Tuba52 Hatunnn gebelikte bebek korunuyor hiç zararı yokmuş ,dogumla beraber boğazında oluşum gösterirmiş
Rstasar BuketArslan benim hic sigilim olmadi iste problem oda iki dr da farkli konusuyor onun icin ne yapacagimi sasirdim
Melis_tugba Rstasar bende siğil var doktor hpv yapmadı smear yaptı smerda farklı hücre cıktı 🤦🏼♀️Onun içinde biopsi mi bisey yapılması gerekmis onun doktoru ayrıymıs onunda maliyeti 1000 tl 🙄 yaptırmadım ya dogurduktan sonra bende tamamen yaptırıcam siğilim var 😢
Tuba52 Rstasar bana test yapmadan hpv dendi siğilleri görmeleri yetti hamilemisinz yapılmıo dendi bana
Hatunnn Rstasar iste bnde onu diyorum bebege gecmiyor anca vajinada sigil olusumuna rastlanmasi grrrk diye biliyorum ama snin testin pozitifse belki ozaman geciyordur oyuzden diger doktor oyle demis olabilir benm negatif ciktigi icin doktor doguma engel degil demisti,
Ekobero85 Rstasar hiç riske atma canım sezaryen öneriyorsa bebeğinden değerli değil ya varsın öyle doğsun
Rstasar Hatunnn ben hamile kalmadan once cikmisti hpv bende .hamileyken dr hicbi test smear vs yapmadi dogumdan sonra yapariz smear dedi neyse en iyisi riske atmamak sonucta cocugun sagligi onemli normal dogum olmasada olur cok onemli degil
Hatunnn Rstasar aa canm ozaman bi test yaptir istersen belki negatif ciikicak? Benmde gebelikten once sigil cikmisti sonra gecmisti hamile kalinca test yapildiginda negatif ciktii.evet riske atmamak gerek tabi ama bi risk teskil etmiyorsa da niye sezeryan olasinn bosuna
Eyslg Rstasar hpv vücuttan kolay atılan bir virüs değil bildiğim kadarıyla kesinlikle riske atmamalisiniz
Chan Melis_tugba Doktor böyle bırakırsam doğuma kadar gereksiz bir şekilde büyümesine zemin hazırlamış oluruz dediği için tedavi edici bir adımda bulunmak istiyor. Yoksa doğum sonrasına asıl tedaviyi bırakacak. Bu şimdilik siğillerin büyümesini ve çoğalması engellemek için. Benim daha doğumuma 14 hafta var. Yaklaşık 15. Haftalarımda siğil bir taneydi, şimdi kaç tane. Doğuma kadar ne olur düşünmek bile istemiyorum. 🤷🏼♀️
Hatunnn Melis_tugba canimm banada yapildi o biopsi bnden sana tavsiye hemen yaptirma normalde 3 ay arayla 3 kez smear yapiliyor ucunde de ayni sonuc cikiyorsa ozaman biopsi isteniyor para tuzagi hep
Rstasar Melis_tugba cok gecmis olsun canim.Benm soyle oldu;genital ucuk gibi birsey cikti bende sonra doktora bir hafta sonra gittim o sirada gecmis.Doktorda gormeden birsey diyemem dedi bana hpv yi anlatti bende korktum yaptirmak istedim yapti pozitif cikti .Cikan sey sigil degildi kil koku iltihapi olmusum .Neyse sonra tip testi yapti rahim agzi kanseri yapan tip cikti high risk grubu dedi.Bir tedavisi yok her yil pap smear testi yaptiricaksin kontrol altinda tutucaksin eger ordaki hucrelerde bir farklilik hissedersek o zaman konusruz simdilik sadece her yil smear ver dedi .yani bende hic sigil cikmadi suana kadar ben tesadufen ogrendim onun icinde her yil smear verip ordaki hucrelerde bozulma varmi kanser vs gbi ona bakacak.insallah birsey olmaz
Rstasar Cansn ben soyledim dr a ama suan degil dogumdan sonra bakalim dedi .Her yil duzenli smear aldirmam gerekiyor simdi erken teshis icin insallah birsey olmaz bebegim dogsun baktiricam pap smear ile insallah
CansuUslanAkta Rstasar benim de aynı şekilde riskli hpv’m var. Hpv18. Hamilelikten 1 sene önce öğrenmiştim. Bende de hiç siğil yok. Doktor aktif lezyon olmazsa normal doğumun sakıncası yok. Ama varsa sezaryen olur dedi. Başka bi doktora da sormadım açıkçası. 20. Haftamda smear alıncakmış kontrol amaçlı. Şuan 16 dayım
Rstasar CansuUslanAkta cok gecmis olsun benimde oyle hic sigilim cikmadi doktor test yapip soyledi test sonucuda baya uzun surede cikti 2 haftayi bulmustu galiba tam hatirlamiorm tip testi fln yapmisti
Melis_tugba Chan bencede 🤦🏼♀️ Bende cıktı ben et ben sandım yara olmustu bende mecbur alttan muayne ettiğinde doktor gördü elledi doktor elledikten sonra bende cogaldı 😂😂😂 4 tane filan bide koltuk atımda cıktı 🙄 koltuk altımdakini görmekten gıcık oluyorum buyık ya 😢
nazalg Bana da aynı şekilde bebeğe bulaşma oranı son yapılan çalışmalarda neredeyse ayni dendi sezaryen ya da normal doğumda aslinda 2 şekilde de riskmis bebekler için ama ben yine de en düşük risk oranı hangisiyse onu tercih ederim
Chan Melis_tugba Aynen o ellemeler durumu kötüleştiriyor maalesef :/ özellikle smear sonrası çoğaldı bende. Vücudun diğer yerlerinde çıkması kötü olmuş. Onlardan bahsettin mi doktoruna?