Hatice-6363 Bende gebelik öncesi hipertansiyon hastasıyım. Aileden geliyor galiba genetik. Aşırı kiloluda değilimdir. Aksine hamile kaldıktan sonra 6 kilo kadar verdim bulantilardan dolayı. 6. Aydayim hala hamile kaldığım kiloya gelemedim. Hamilelik öncesi ilaç kullanmiyordum ama 16-17 tansiyonları görüyordum. Hamileliği 7. Haftada öğrendim ve 7. Haftada günde 3 alfamet 1 adet coraspin başladık. Başlarda bulantidan hic birşey yemememe rağmen tansiyonum 14den düşmüyordu. Tabi ki tuz tüketimini azalttım ama 0 değil. Ama et tavuk balık bunları yemenizde gerekiyor. Tansiyonum olduğu halde doktorum haftada 2 defa et, tavuk, balık tüketmemi söylüyor. Tabi ki kefir de yumurta da tüket ama hepsinin yeri başka. Ayrıca fazla düşünmemeye çalış 12/7 mis gibi tansiyon 13/80 üstüne dikkat etmen gerekiyor. Ben 3 adet alfamet yeterli gelmeyince 4e çıkardım. Doktorum günde 12 adet bile kullanan olduğunu söyledi. Ayrıca hastanede tansiyon hep bı iki rakam yüksek çıkarmış. Ona da hastane tansiyonu denirmis heycan ve panikten. Ve mutlaka yürüyüş olsun yemek olsun 15 dakika dinlendikten sonra ölç tansiyonunu. Doktorum muayene öncesi ve sonrasi olarak ölçüyor benimde. Yine dikkat et tabi ki. Ama çok düşünüp strese sokma kendini. Uzun oldu biraz kusura bakma ☺️