Öncelikle kurutma makinesi kedi tüyü konusunda bi mucize icat bence. Benim elim ayağım gibi. Beyaz eşyaların şahı. 😅 mükemmel bir biçimde topluyor kıyafetlerdeki kedi tüyünü.
Kaliteli mama + su içmeye teşvik de tüy dökümünü azaltır. Kedilerin suyu mamasının yanında olmasın mümkünse. Çünkü su içmeye gider, mama kokusu alır, su içmez, mama yer. Bu da tüy dökümünü arttırır. O yüzden farklı yerlere koyun mama ve suyunu. Hatta su için farklı bir kaç yere su kabı koyun. Mümkünse porselen ya da çelik olsun su kaplarınız. Plastik kaplar da su içmeyi azaltan etkenlerden. Sularını sürekli tazeleyin, su kaplarını temiz tutun. (Bunun için A101 den 6 tane kase aldım, 3 noktada suları var. Her gün su kaplarını değiştirip eskileri bulaşık makinesine atıyorum, sürekli temiz kalıyor bu sayede)
Tüy dökümü için maltlar var. Onlardan kullanın. Bir de biofine damla da tüy dökümünü azaltan vitaminlerden.
Kaliteli bir tarakla (Furminatör tek önerim) haftada 1 mutlaka tarayın. Onun dışında da eldiven şeklinde olan tüy toplayıcılarla her gün severken dökülecek olan tüylerri toplayabilirsiniz ama haftada bir furminatör şart bence.
Kedi kumu konusunda da alıştırabilirseniz çam peletine geçin. Pelet eve hiç dağılmıyor, koku konusunda da sıkıntı yapmıyor ama kediler zor alışıyorlar. Benim 1 kedim alıştı ama diğeri hala bentonit kullandığı için bentonit kumu kaldırmıyorum. Belki zamanla alışır diye bekliyorum. Kumu da mümkünse kaliteli seçin. Eğer bulabilirseniz kalın taneli kumlar daha az dağılıyor. (Ben iyi topaklanan kalın taneli bentonit bulamadım henüz ama denemeyi bıraktım artık. Bulursanız bana da haber verin 😅)