Seherkoc Kizlar Esila ismi nasil sizce? Aklimda olan isimlerden ama cok kararsizim oneri yapabilir misiniz?
Minikperi Seherkoc Esila isminin anlamı cennetin kapısındaki melek değil. İnternette yazanlara güvenmeyin kaynağı yok. Anlamı ne o bile belli değil bu yüzden ben olsam tercih etmezdim ☺️
Nurperiiii Ben çok beğeniyorum hatta kızımın ismini koyacaktım ama sonra eşim araştırınca yahudi kökenli isim olduğu için vazgeçtik ama çok hoş bence ☺️
Eslemim34 Minikperi Ona yok buna yok diyorsunuz biz o kadar kaynaklı isimleri nasıl bulcaz😅 dini anlamda yasaklanan isimler bellidir zaten Aleyna Samet vs gibi kuran da geçer ama koyulması doğru değil. Bu isimler haricinde her isim koyulabilir bnce.
Minikperi Eslemim34 ama anlamını bilmiyorsunuz ya kötü bir şeyse 😅 mesela TDK bile bir kaynaktır kelimenin kökeniyle ilgili bilgi verir. Ama Esila hakkında yazan hiçbir şey yok. Ben ondan dedim 😅
Esoo7 Ben çok beğeniyorum şu an isim olarak aklımıza tek yatan Esila ismi var aslında benim için ismin türkçe olması önemli ancak Türkçe bize uygun isim daha karşımıza çıkmadı, daha iyisini bulana kadar Esila aklımızda
smy-95-26 Esoo7 Tuana ismini de düşünebilirsiniz benim çok beğendiğim bir isim anlamı cennete düşen ilk yağmur damlası demek
2prensessannesi Minikperi yoo ben hocayım canım direk bükraten ve esila diye okunuyor manası sabah ve akşam
2prensessannesi Minikperi arapçada a harfi uzatmada var. ا (elif) harfi üstünlüyken e diye okunur üstüne uzatma gelirse a diye okunur ayette اصىلا esila diye okunur si de çok hafif uzatma var esila derken
Minikperi 2prensessannesi peki sad’dan sonra i harfi mi olur ı harfi mi? Her türlü elimizde kalıyor koymamak daha iyi çünkü öyle okunmuyor. Ayrıca ı harfinden sonra uzatma var insanlar Esila koyarken uzatmadan da okuyorlar. Saçma bir şey çıkıyor ben de hocayım 🌸
2prensessannesi Minikperi ı ile i aradı bir sesle okunur ama si dşye okunmakta sakınca olmaz ki bütün arapca isimler dilimize geçerken öyle oluyor. Esila manasız değil demek istedim yoksa akşam manası var koyulmasa daha iyi. Fatma diyoruz ama asış arapçada fadıma ee o zaman manasız mı olmuş oluyor hayır. Aişe mesela yine. İbrahim ismi asıl ibranice de abraham mış arapçaya ibrahim olarak geçmiş yani söylenişteki yfak tefek uzatmalar kalınlıklar ismi etkilemez o zaman isim kalmaz. Arapçada ö yok ama ömer diyoruz örnekleri çoğaltabiliriz
_mom3434 Kuzenim 29 yaşında adı Esila benim tanıdıgım tüm Esilalar güzel uysal tatlişler 🥰 Seherkoc 😊🌸
piemses_annesi Seherkoc Zümra öneriyorum Esila değil de elisa daha iyi bence cennet kapısında bekleyen melek anlami
QueenMother Beyzanury1234 nette yazan bütün anlamlarada inanmayın derim mesela ecrin ücret anlamına geliyormuş