1Duses Cahil derken kendini kastettin sanırım. Madem normal doğum bu kadar abartılıyor neden gelişmiş ülkelerde sezaryen doğum yasak? Neden ülkelerin doğum yapma seçenekleri tablo halinde haberlere konu oluyor? Gelişim aşamalarından haberin var mı senin? Bir bebek anne karnında ve sonrasında doğum anıyla ilgili ne gibi izler taşıyor mesela biliyor musun? Doğum şeklinin gelişimin bir parçası olduğunu, insanın bağışıklık düzeyine kadar etkilediğini bilseydin eğer böyle cahil cahil konuşamazdın.. Tek sorun ayağa kaç saatte kalktığın mı? Ne kadar hızlı toparlandığın mı? Bebek için gerekliliğini anlatmak teşvik etmek neden bu kadar rahatsız etti seni? Birisini normal olan bir seçeneği seçmesi için teşvik eden, moral veren, cesaretlendiren kişilere cahil sıfatını yakıştırırken, kaç tane gelişim kitabı okuyarak bu sıfatın uygunluğuna karar verdin? Mesela ben sekiz sene çocuk gelişimi eğitimi aldım. Aynı zamanda okul öncesi öğretmeni ve özel eğitim uzmanıyım. Arkasını dolduramayacağım tavsiyeler vermem insanlara. Doktoru normal doğum yapabilirsin diyen birine sezaryeni övmek neden? Mecbur kalındığı takdirde tabiki doktorlar bu yönteme başvuruyor. Buradaki kimse makat gelişli olan, boynuna kordon dolanan ya da kakasını yapmış bir bebek için illa normal doğur demiyor. Burası anne bebek platformu. Hangi doğumu tercih etmeliyim diye soran bir kişiye tabiki kimse sezaryeni övmemeli. Hemen psikolojimiz bozuldu cümlesinin arkasına sığınacaksanız eğer bi zahmet doğum yapmayın. Sezaryenin de, normal doğumunda nasıl yapıldığını buradaki herkes biliyor. Birileri aşamalarını dile getirdi diye psikoloji felan bozulmaz. Cidden daha ne kadar şaşırabilirim bilemiyorum…