annemsii canım bence bunu sana kimse anlatamaz çünkü bu tamamiyle kişiye özel bir şey.Doğum hikayelerinde okumuşsundur hafif karın ağrısıyla gidiyorum 6-7cm açılmam var diyorlar bazıları da gidiyor sadece 1cm açılma öldüm bittim diyor.Aslında her şey senin zihninde bitiyor.En baş kural korkmayacaksın korkarsan vücut kendini kasacak tehlikeye karşı önlem alacak.Rahmimiz üç kas grubundan oluşurmuş ve üçü de birlikte çalışırmış ancak korku anında kaslardan biri itmek isterken diğeri çalışmazmış.Düşünsene ufacık bir delik var kaskatı esnetemedin onu oradan kocaman bir şey geçirmeye çalışıyorsun delik yırtılır.Ama o deliğin etrafı gevşek olursa geçirdiğin şeyin büyüklüğü kadar açabilirsin bu da gevşemekten geçiyor yani korkmamaktan.Vücudunu bir robot olarak düşün ona emirler veren bir beyin var beynin neyi emrederse vücudun o tepkiyi veriyor.Vajinal doğumun acı çekilecek bir şey olduğu emrini verirse canın yanar ama vermezse yanmaz.Ayrıca bize eğitimde şu örneği vermişlerdi çok mantıklı gelmişti.Kolumuzu aşağı yukarı hareket ettiriyoruz acı yok,tuvaletimizi yapıyoruz acı yok.Bunları yapan kaslarımız doğumu yapan da kas onda neden acı olsun.Çok uzun oldu kusura bakma ama eğer şansın varsa asla kaçırma o deneyimi ben aylardır spor yaptım,dengeli beslendim kilo almadım sınava çalışır gibi vajinal doğuma çalıştım ama zorunlu sezaryen gibi görünüyor doğum şeklim ama yine de pes etmedim son ana kadar bebeğimin dönmesini bekliyorum sen de vazgeçme.❤️