Nur-kaynak “Doğumun sezaryenle gerçekleşeceği kesin olan bir hastaya çatı muayenesine gerek yoktur” Çatı muayenesini ne sanıyorsunuz ki leğen kemiklerinin ölçümü bu alttan çatı bakılmaz zaten. Açıklık muayenesi parmakları vajinaya sokarak bakılandır. Planlı sezaryende çatı ve açıklık muayenesi yapmaya gerek yoktur evet.
Ancak sezaryen planlanan günden önce hastada kasılma, su gelmesi, kan gelmesi, ağrı gibi durumlar varsa ve hastanın normal doğum yapması kesinlikle imkansızsa hasta yine de çatala alınıp alttan açıklığına bakılır. NST İLE OYALANILMAZ. Nst de bebeğin doğum kanalına girdiği gözükmez. Eğer acil bir durum varsa Nst’de ağrı ve bebek kalp sesi aramak o hastaya çok fazla zaman kaybettirir. Belki de ilk gittiğinde 2 cm olan açıklık 5 cm olacak ve normal doğum durdurmak imkansız olacak anladınız mı acaba? 😊 Zaten açıklık kontrolü yapıldıktan sonra 2cm açıklık varsa eğer derhal sizin kendi doktorunuz çağırılır ya da telefondan order alınır. Doktorunuz ya açıklığı durdurmak için ilaçlar takılmasını ister ya da derhal gelip sizi sezaryene alır. Ancak bunun alttan bakmadan bilinmesi imkansız. Kendinizi bu şekilde yaparsanız, o acil doktoru açıklık varsa doktorunuza haber verecekti belki sezaryene alınacaktınız acil ama bu bilmişlikle eve gidip kanala girmiş bebeği bağıra bağıra doğurarak acile gelirsiniz tekrar.
Sizin doktorunuzun bahsettiği ise hiçbir şikayeti olmayan planlı sezaryeni olan hastaya tabii ki alttan muayene yapılmasına gerek yoktur. Ameliyathaneye girer direk onun vajinasıyla işimiz yoktur. Lakin acil kanama ve ağrı ile hastaneye gittiğinizde alttan bakılamaz demez hiçbir doktor. Bebek kanala girmiş mi nerden anlaşılacak başka türlü? Kanala girmiş bebeği bile acil ameliyathaneye alıp sezaryenle çıkarmışlığımız var. İlla alttan bakılıyor diye “açıklık varsa normal doğum mu olacak sanki” demeyin bu hangi mantık yahu? Tabii ki de normal doğum durdurulup gerekirse bebeğin kafası alttan yukarı itilip acilen ameliyathane ekibi toplanacak.