BehiyeGrel Çanakkaledeyim ama bende gitmiştim eğitimlere.devlet hastanelerinin hepsinde gebe sınıfı oluyor belli gün ve saatlerde. Ben fakülte hastanesinde takipli olduğum halde, devlette eğitimlere gittim.
Ayrıca bir de sağlık ocağındaki takip eden doktor ve ebem, beni Halk Sağlığı Merkezindeki 3 derslik gebe eğitime göndermişti. 3 dersi tamamlayınca sertifika da veriyorlar sağlık bakanlığından onaylı.
İki tarafta da, doğum (normal ve sezeryan), doğum sonrası depresyon, lohusalık / postpartum dönemi, cinsellik, anne bebek ilişkisi, yenidoğan bakımı, kolik kalça çıkıklığı vb durumlar,doğumun ilerleyişi aşamaları, nişan su sancı vb nedir,gebelik zehirlenmesi, enfeksiyonlar, emzirme önemi, emzirme yöntemleri, mastit ve masajları filan daha bir sürü konuda hem sözel hem de video ile bilgiler vermişlerdi.
Ben bazı derslere tekrar tekrar gitmiştim.
İyi ki böyle bir uygulama var, bütün gebeler şehirlerindeki devlet hastanesinden ve sağlık ocağından öğrenmeli ve gitmeli bence.
Şuanda 1 aylık bebeğim var, ve her ağlamasında travma yaşamıyorsam eğitimlerin payı var.