BetulMom çekinerek bir yere varamazsın ama. Sonra olan sana olur. Haklar kanun ile düzenlenmiş. Hakaretvari bir üslup, cinsiyetçi yaklaşım ve özlük haklarını sorgulayan bir üstün varsa hiçbir şekilde tahammül etmek zorunda değilsin. Ben milli eğitim bakanlığında öğretmenim. Örnek veriyorum bunu iş arkadaşım yaparsa müdürüme yazılı bir dilekçe verir ve dilekçeme 15 gün içerisinde cevap verilmesini beklerim. Kimseye dert anlatmak zorunda değilsiniz. Dilekçe resmî sorumluluktur cevap verilmek araştırılmak zorundadır. Eğer müdürüm cevap vermezse, silsileyi takip ederek ilçe milli eğitimde şube müdürü, milli eğitim müdürü şeklinde hak arayışına devam ederim. Hiçbirinden sonuç alamazsam Cimer kanalıyla Milli Eğitim Bakanlığına yazarım derdimi. Her bakanlıkta bu silsile değişir. En kötü ihtimalle kurumum ya da şubem değiştirilir. Yani yedi ay bekleyeyim, onun bunun nazını çekeyim demeyin bence. Giden sizden gidiyor ve mobingin dozu artıyor. Anlattıklarım bizzat yaşandı. İş arkadaşımın mobing uygulaması üzerine soruşturma istemi ile müdürüme gitmiştim ve sorun daha soruşturma başlamadan çözüldü. O süreçte çok araştırdım ve meslek büyüklerine farklı memuriyetten kişilere çok danıştım.