Normal doğum bebek ve anne açısından her şey yolunda gittiğinde daha iyi sonuçlara sebep oluyor. Bebeğin doğum kanalında sıkışması akciğerlerinde fetal akciğer sıvısının(Fas’ın) daha kolay sirkülasyonuna ve çocuğun daha rahat adapte olmasına yol açıyor ve daha bir sürü faydası var. Anne içinse sonrasında daha çabuk iyileşme ve ayaklanmayı sağlıyor. Yani son yorumlarda belirtilen teknoloji ilerledi sezaryen daha iyi gibi yaklaşımlara anlam veremedim. Ancak tabii ki herkes için normal doğum uygun değil (Bebek iri olabilir, makat geliş olabilir,anne çatısı dar olabilir,bebek anne karnında strese girmiş olabilir,annenin normal doğumu engelleyici hastalığı olabilir vs vs yani bir çok sebepten) eğer gerekliyse anne ve bebek riske atılmadan sezaryen doğum yapılmalı ki bu süreçte zaten doktorunuz yönlendirici olacaktır. Bu yorumu yazmayacaktım aslında ama normal doğum kötü sezaryen daha iyi gibi olan son yorumlardaki bakış açısından sonra duramadım. Umarım herkes için bebeğinin ve kendinin sağlıkla yola devam edeceği bir doğum süreci gerçekleşir normal veya sezaryen farketmeksizin🙏