Eda_Hanim çalışmayan da ilk doğumda 300 TL artı 500 TL gibi de süt parası alıyor bunlar için de doğum yaptıktan sonra eşinizin sizin ve bebeğin kimliği kimliği yoksa size bı belge veriyor nüfus müdürlüğü o belge de olur il veya ilçede bulanan SGK ya gidip başvuru yapmanız gerekiyor başvuru yaptıktan bir sonraki ayın 25 den sonra ortalama 1 ay kadar sonra sizin adınıza PTT ye yatıyor doğum parası süt parası da eşinizin adına varsa hesap no yoksa oda PTT den gidip alabiliyor sizin adınıza yatani siz eşinizin adına yatani da eşiniz çekiyor başkasına vermiyorlar başvuru yaptıktan sonra e devletten doğum parasi diye yazarsanız süreci takip edebilirsiniz ödeme aşamasında yazınca yatmış oluyor ben iki gebelikte de 30 gün içinde aldım