Oznr Normal doğum denerken isterken, doğum çatalından indim ve mecburi sezeryan oldum.Aklıma gelenleri söyleyim hemen, uzun olabilir.
Anestezi olarak genel ve spinal tercihi vardı, spinal istedim ki bebeğimin çıkışını duyayım göreyim o anı.
Sütüm hemen geldi, öncesinde 3 gün suni aldığım için miydi bilemicem.Doktor faydası olmuştur demişti.
Sezeryan sonrası sondam çıkartıldığı gibi doktor demeden ben dedim yürücem diye.Evet zor olacağını biliyordum, yaşayanlar söylemişti. Ancak her şeyin bir ilacı var. Sezeryanın ilacı da YÜRÜMEK. Yürüyün hanımlar 💪💃🏼🏃🏻♀️🚶🏻♀️
Bana odanın kapısına kadar çıksan yeter demişlerdi, ben koridorun sonuna kadar gittim geldim. Hastanede sezeryan sonrası 2 gece kaldım, her saat başı yürüdüm.Koridora çıkamadığımda odanın içinde camdan kapıya kadar 10-15 kere git gel yaptım. Yürürken ayağı havaya kaldıramıyordum sürüyerek yürümüştüm.Sezeryanım öğlen 1 de olmuştu, ben akşam 5 gibi yürüdüm. Gaz çıkartınca, akşam 8 de gelcek yemek, gaz çıktığı gibi geldi.Baş ağrısı olmasın diye nescafe iç dediler.Baş ağrısı bulantı bel ağrısı filan yaşamadım öyle felaket şekilde olmadı.
Hastaneye yanıma kettle götürmüştüm, çok işe yaradı.Ayrıca bebeğimin poposunu da ılık su ve pamukla sildim kettle sayesinde.Çünkü ilk kaka mekonyum çok yapışkan oluyor.
Eve gelince evde de koridorda filan yürüdüm.Tuvalete çıkarken kabız olmamak için hep sıvı beslendim, çorba hoşaf komposto diyebilirim.Suyun dibine vurdum 4-5 lt Allah ne verdiyse...
Emzirmeyi ilk önce koltukaltı pozisyonda yaptım netten bakın, 3-4 gün sonra normal karnımın üstüne alıp koyabildim bebeğimi.
Sezeryandan çıkınca ilk bir hafta karnım 7 aylık gibiydi, şuan doğum öncesi kilomdan da düşük kilom.10 kg almıştım 75dim, doğumda 5i gitmiş, şuan 63 e inmişim.Oğlum 27 günlük, tatlı bile yiyorum ekmek vs sadece emzirmek yetiyor kilo gidiyor. Ancak haftaya korse takmaya başlıcam.Kiloları takmayın.
Pozitif olun, bebeğinizle emzirme sırasında başbaşa kalın,sohbet edin konuşun.Anlıyorlar.Sütü arttıran şeyler mutluluk huzur(endorfin ve oksitosin hormonları) ve su özellikle.
Depend büyük boy bez alın.
Planlı sezeryan ise öncesinde muhakkak duş alın her şeylerinizi yapın.Rahat edersiniz.
Doğum sonrası eve geldiğinizde bebek bezi alt açması filan orta yerde olsun, ben o kafayla çekmecedeki şeyi hatırlayamamıştım. Eviniz yakın ise, eşiniz annenin biri önden gelip evi ısıtsın.Sıcak eve gelmiş olun.
Eve gelince 3. Günümde ayakta duşumu almıştım.Ancak geldiğim ilk gün, önüme karnıma su getirmeden annem sadece belime sıcak su tutmuştu bacaklarımı filan yıkamıştım rahatlamıştım.Tavsiye ederim.
Başta ağrılar çok olsa da, inanın haftası oldu mu rahatlıyorsunuz.Geçiyor gerçekten. Ve evladın bir kokusu yeter.
Şuan bunları gece 3 ten beri izleyip arada uyumasına baktığım evladımın yanından yazıyorum.Hamilelik hiçbir şeymiş.Felaket uykusuz kalıyorum yorgunum vs.Klasik anne olayları.
Değer mi? Değer her şeye değer, kokusu gülüşü yeter.
Kendinizi sevin ve sadece sizi anlayan insanlara yer verin.