YigitPoyrazMomm benimde ilk gebeligim özele gidiyorum,daha öncesinde doktorumuz çok popüler degilken benim arkadaşım ona gidıyordu 2li test yapıp sonuç temiz çıkınca 3lü yapmaya gerek yok detaylıda zaten belli olur herşey dedi. 2li tarama testi yaptı benim doktorum burun kemigi var dedi vede ense kalınlıgı normalde bu yüzden içim rahattı testte ne çıkarsa çıksın canımı sıkmayacaktım çünkü teste direk senin bebegin down sendromlu demiyor bir olasılık oluyor zaten yaşın 30dan fazlaysa direk yaş faktöründen dolayı yüksek çıkıyor 3lü tarama testinde. Aslında bu 3lü dedikleri biraz eski bir testmiş önemli olan 2li o temizse digerini yaptırmana bike gerek yok dedi başka doktor çunku kafa karışıklıgı oluyor dedi. Şimdi gelelim neden özele gidiyorum dedim ordaki doktorum orta riskli çıktıgı için grafikte baya yeşile yakın bir tık geçmiş istersen fetal dna testi yada karından sıvı alınan testten yapalım dedi bende kabul etmedim sonuç olarak benim bebegim down sendromlu olsa bile ben bu bebegi aldırmayacagım eee ögrensem anne karnında müdahile edebileceklermi hayır bu yüzden 5 ay kendimi strese sokmama gerek yok 1 ay sonra detaylı ultrasonum var ozaman çogu şeyi ogrenecegim ki zaten 2li taramada ense kalınlıgı en önemliside burun kemigi var denildi 3lü dede tekrar doktorum baktı ölçümleri aldı bebegimin bir sorun yoktu Allaha şükür. Sen yinede test yaptır 3lüyüde ama sonuç ne gelirse gelin çok mumkun olmuyor ama kafana takma ben 1 gün baya araştırdım başka doktorlarada sordum felan özellikle 3lüde baya yanılma oluyormuş bu yüzden kafama takmadım. Ama tüm testleri yaptırmakta fayda var diye biliyorum şeker yüklemesi vs.