Hem özele hem devlete gidiyorum. Özeldeki doktorumu pek sevmiyorum, alışamadım kendisine, devletteki doktorumu çok seviyordum, hastaneden ayrıldı. Onun yerine başka doktora geçtim. Onu da beğendim. Devletteki muayene süresi uzun olsa, bir de eşimi alsalar özele gitmem bile.
Doğumumu devlette yapmak istiyorum. Normal doğum yaptırdıkları için. Özeldeki doktorum biraz sezaryen yanlısı gibi hissettiriyor. Eğer çevremde 1 kişi olsa dahi görseydim özele gidip normal doğum yapan özele giderdim, sırf sancıyı falan eşimle yaşamak için.
Devletin gebe okuluna gidiyorum mesela her hafta. En fazla 3 kişiyle pilates yapıyoruz, bazı günler tek olduğum bile oluyor. Başımızda fizyoterapist, ebe. Tansiyonum ölçülüyor, girerken çıkarken bir şey olmasın diye. İstersen diyetisyene yönlendiriyor falan. Devletin de imkanları var ama bilmek gerekiyor işte.
Bir de devletin doğumhane mantığını daha çok beğendim. Kendi odanda sancını çekiyorsun, kendi odanda muayeneni oluyorsun, kendi odanda doğuruyorsun, bebeğin ilk muayenesi kendi odanda. Doğumhaneye gidicem, geri gelicem gibi değil yani.