crazymommy Sonuclar kötü çıktığında bebek doğduğunda hiç bir sorun olmadığı da çıkıyor. Şimdi kimse buna aldırış etmiyor ama öyle bir ihtimal de var. Ve ben böyle bir duruma şahit oldum verilen testlerin hiç biri güvenilir değil. NIPT testi %99 doğruluk oranı veriyormuş, doktorumun söylediği; kadarıyla hangi test olursa olsun hepsinde yanılma payı varmış. Allah korusun çocukta bir sorun olsa bile bu zaten ortaya çıkacak. Abimin arkadaşının eşi kaç sene önce Kıbrıs’ta 1000bin TLye NIPT testi yaptırdı, çocuğun herşeyi çok güzel hiç bir sorunu yok denildi, ayrı şekilde detaylı ultrasonda da aynısı soyledindi ama ne yazık ki cocuk doğduğun da bir eli yoktu. Yani demek istediğim o test, bu test. Hani hiç biri doğruluk oranı vermiyor. Amniyosentezi her doktor önermiyor, ben yaptırmak istedim doktorum böyle testin düşük’e yol açacağını söyledi. Bazen kimse doktorunu dinlemiyor ama, doktorlar da boşuna doktor olmadı ki (: