NewMom___ alakası yok be canım,11-14 hafta arası ikili test yapılıyor down sendromu risk tarama testi (tanı testi değil) iki tüp kan alınıyor bebeğin ense kalınlığına ve burun kemiğine bakılıyor kan sonucu ve o ölçümlerle bi hesaplama yapılıp risk analizi çıkıyor eğer bebekte down sendromu olma olasılığı yüksek çıkarsa amniyosentez ya da nipt testine yönlendiriyorlar amniyosentez’i anne karnından bebeğin bi miktar sıvısı alınıyor bunun küçük bi riski var, düşüğe sebep olabilir, sıvı alınan delik enfeksiyon kapabilir, nipt testi de anneden 1 tüp kan alınıp yurtdışına gönderiliyor binbir çeşit hastalığa hatta cinsiyete bile bakılıyor
19-23 hafta arası da detaylı ultrason var onda da bebeğin bütün organlarına bakılıyor 23-28 hafta arasında da şeker testi var onda da sana şekerli bi su içirip toplam 3 saat, saat başı şekerini ölçüyorlar
O verilen sıvıdaki şeker zaten iki dilim baklavaya eşdeğer yani bi zararı yok