TugbaKync
15 haftalık gebeyim. Sigarayı 1 yıl önce bıraktım. 15 yıldır içiyordum. Sabah kalkınca ilk işim sigara içmekti, hatta gece tuvalete kalkınca bile içiyordum. Bulaşık yıkarken arada durup içiyordum. Kahvaltı arasında içiyordum. Seviyordum içmeyi ama bi taraftan da tiksiniyordum. Kendime yakıştıramıyordum, kendimi ikinci sınıf insan gibi görüyordum. Leş gibi kokuyordum. Herhangi bir plan yapılacağında nerde ve nasıl sigara içeceğimi düşünüyordum. Bunun uyuşturucu bağımlılığından farkı yoktu. Bırakmayı hep istiyordum. Birgün bir saat içinde karar verdim bırakmaya. Youtube’da “sigarayı bırakmanın kolay yolu (allen carr tekniği)” isimli videoyu izledim. Sonrasında 1 yıldır da hiç içmedim. İlk zamanlar tabi ki zor oldu, hep aklıma geldi, çok çok fazla alışmışım çünkü. Ama hep şunu tekrarladım o zamanlar kendime: “sigaraya başlama hatasını bir kez yaptım, ikinci kez yapmayacağım”. Şimdi aklıma bile gelmiyor. Başarabildiğim için kendimi takdir ediyorum hep. Yani sözün özü, sigara bağımlılığını biliyorum, anlıyorum ama yapabilirsiniz, bırakmak imkansız diye düşünmeyin.