Çalışmadığınız zamanlar için hiçbir iş yeri hiçbir çalışanına maaş ödemekle yükümlü değildir. İzin döneminde de haliyle izinliyiz ve çalışmıyoruz. İş yeri bir şey ödemiyor. Bu parayı SGK yatırıyor. İzinli olduğunuz dönemde şirket sizin sigortanızı da yatırmıyor çünkü. SGK size bu tutarı veriyor ki borçlanma yapıp sigortası ödenmemiş günleri geriye dönük olarak ödeyebilin. Böylelikle emeklilik için gerekli gün sayısında doğum izninden dolayı kayıp yaşamamış olursunuz. Parayı başka yere harcarsanız da emeklilik zamanına 16 hafta daha eklemiş olursunuz çalışacağınız gün sayısı olarak.