mucizeyukleniyor açıkçası ben doğar doğmaz yaptırmak istedim 10 dk lık bisey zaten. Ama doktorumuz önermedi. Bebek anneye alışsın sen ona alış emzirmeye ona bakmaya alış hemen zor gelmesin dedi. Emzirmek bebek için de anne için de öğrenilmesi gereken biseymiş tecrübeyle sabit 😀 Neyse 40 gün alıştık iyi ki öyle yapmışız çünkü ele avuca da gelmiyordu ilk günler belki zor olurdu bilemiyorum. 40 günlük olunca gittik ilk önce bolca emzirdim doktor odaya geldi uyusturucu iğnesini yaptı 3 yerine. Kasık kısımlarına yaptı gitti 20 dk ya alırız uyuşsun biraz dedi. Aldılar 10-15 dk sonra getirdiler sargı vs bisey yoktu. Sadece gazlı beze krem sürüp koymuslar o kadar. Doktor geldi pansuman yapmayı öğretti hemen sonra taburcu olduk. 5 güne de iyileşti. İlk pansuman çok zordu benim için çünkü bebek çok ağladı pipi ucu etini geriye çekip kremleyip bezliyordum eti çekince çok bağırdı ağladım hep böyle olacak sandım kahroldum ama 2. Pansumanda hiçbir şey olmadı sonra da toparlandı hemen iyi oldu. İlk pansuman çok çok zor ama inanın çocuğunuz için dayanıyorsunuz. Onu atlatınca hepsi kolay. Etini iyice çekmeniz lazım yoksa tekrar yapısır. Kremi bol bol sürmek lazım.3-4 tüp kullandık biz kremden. Küçük olduğu ıcın 3 saatte bir altını alıyordum her seferinde de pansuman yaptım. Kremsiz eti çekmeden asla kapatmadım. Hatta bir kez babası degıstirdi kremi az sürmüş beze yapısmıs biraz huysuzlanmıstı. Mümkünse sadece siz yapın bu süreçte. Ve bol bol emzirin en güzel ilaçtır. 1 gafta sonra kontrole gittik doktor resmen tebrik etti beni çok iyi bakmışız. Bazı anne babalar korktukları için eti çekmemişler pioi ucu yine yapısınca tekrar operasyon gerekiyormuş. Yapmanız gereken doktor ne derse onu en iyi şekilde yapmak. Kıyamıyor insan ilk yaparken çok bagırıyor çünkü ama unutmayın sadece ilk alt almada oluyor ve onun iyiliği için. Sinirleri oluşmadığı için ağrı sızı en alt düzeyde oluyor zaten. Dediğim gibi 4-5 günde geçti gitti şimdi 4 aylık olduk çok şükür iyi ki yapmışız. Çevremde arkadaşlarım var çocuk 1 yaşında hala sünnet olmamış dizlerini dövüyorlar. Hareketli çocuğu sünnet bakımı yapmak her şeyden daha zor. Bence düşünceniz varsa hemen yaptırın bazı doktorlar bekleyin vs diyor ama tamamen anne baba çocuğa alışmqmıstır yapamaz edemez bir daha uğraşmayalım kafasıyla diyorlar. Sağlık açısından yenidoğan sünneti çok önemli faydalı. Hem küçük olduğu için daha çabuk bezde çişle falan hemen düzeliyor anlamıyor bile