Merhaba anneler ben doğum yaptım bebeğim altı günlük oldu bile. Hep yazılanları okudum bigün bende yazacakmıyım diye sonunda bana da nasip oldu.11 mayıs persembe günü 38. Haftamda öglen 3 gibi tutamadıgım bir sıvı geldi ama cok degil 20 ml falan sonra oturup kalktıkca bikaçkere daha akmaya devam etti muhtemelen suyum dedim çünkü şeffaf kaygandı. Doktoru aradım gel kontrol edelim dedi. Sancı vs yoktu. Hızlıca duşa girdim kendimi hazırladım dörtte hastaneye gittik doktor çatı musyenesi yaptı keseye baktı gelenin amniyon sıvısı olmadıgını suyumun cok güzel oldugunu 2-3 cm açılmam oldugunu söyledi dogum yarında olabilir 41. Haftada da dedi. Öylelikle eve geldim fakat sıvı gelmeye devam etti oturup kslktıkça miktarıda arttı. Aksam 11 de doktoru aradım bakmadı. Suyum olduguna emindim ve hissediyordum eşime bişeyler yiyelim ben güç toplayım ne olur ne olmaz dedim. Sabaha devam ederse tekrar gideriz dedi m.Gece 1 de eşime sen git yat dedim bende tv karşısına uzandım tam o anda dayanılmaz bir sancı geldi 20 sn boyunca adet sancısının iki üç katı deniyor ama bence karşılaştırılamaz farklı bir sancı. Hem su oldugunu düşündügüm için hemde sancılar başladığı için eşimi kaldırdım hazırlanıp hastaneye gittik. 1 bucukta ebe alttan musyene etti açılmamın aynı oldugunu söyledi bu arada bana 1,5 dk da bir sancı giriyor. Nst ye bağladı ordada 2 dk da bir sancı çıktı. İstersem yatış yapsbileceğimi istersemde eve gidip biraz evde sancıyı karsılayabilecegimi söyledi.bende eve gideyim cantama son eksikleri koyayım bikac saatimi gecirip geleyim diye düsündüm.Aşağı arabaya indik ama arabays yürüyene kasar sancı sürekli girdi dayanması çok zordu arabasa on dk mı bile gecirebilecegimi düşünmedim eşime sen yatışımı yaptır cantayı al gel dedim. Yatış yspıldı üstümü değiştim eşim eve gitti geldi derken saat 3 oldu ben sürekli ayakta sancıları karsıladım istemsizce sesler cıkararak. Dayanması cok zordu ama Allah sabrını veriyor.saat 4 de dogumhsneye indik tekrar muayene edildim 3-4 cm olmustu srtık asagı odada sancılsrımı cektim sıcak dusa girdim tekrar nst ye baglandım sanırım en zoru o sancıyla nst de beklemek ve alttan musyene olmak.o agrı ve sancıyla gözüm hareket etmek plates topu vs görmedi oldugum yerde hsfif hsreket ve ses cıkararak karsıladım.nst yi biksçkere reddettim cünkü dayansmıyordum bebegimin hsreketlerini hissediyordum kanala inmeye cslısıyordu muhtemelen.saat 7 gibi acılma 5-6 cmdi. Saat 10 gibi doktorum geldi açılma 7 cm di. 12 bucukta bidshs yapacagını söyledi bende ne diyorsunuz dshs iki bucuk saatmi var ne olur bana bişey yapın sezeryen istemiyorum ama bana bi ilaç verin dedim. Doktorum bsk ne güzel herseyin normal ilerliyor suni sancı yok epidural yok diye beni rahatlatmaya calıstı ve gitti. Saat 11 de morfin vermek icin ebe geldi yarı dozunu kalçadan yaptı yarı dozunuda damaryolundan yapacaktı damaryolu tıkanmış. Açmak için ebe gittiğinden iki dk sonra aşırı bir ıkınma isteği büyük abdestini hemen yapma isteği geldi tutamadığım ve doğumun başladığı anladım o anda eşime ebeyi hemen çağırmasını söyledim koluma girdiler doğumhaneye gittik ve tam açıklık vardı eve doktoru aradı ve 3 dk ya gelmesini söyledi. Doktor gelene kadar ebe perine masajı yaptı. Doktorum geldi sancı geldikçe ıkınma istegide geliyordu ilk iki ıkınmamda kuvvetli ıkınamadım ama sonra çok beklememem gerektiğini hatırladım sanırım 6. Ikınmamdı gücümü topladım ve uzun soluklu ıkındım o an yani son an bir haykırışla var gücümle ıkındım iki saniye sonra kucağımds minnacık bir sıcaklık vardı🥰🥰 o an herşey durdu, bitti,gitti. Bütün ağrılarım, ağzımın tadsızlığı bulantılarım hersey gecti. Göbek kordonunu eşim kesti. 38. Haftada 3150 gram dogdu miniğim. Giydirmek için aldılar.Doktorum son kontrolleri yaptı aşağıyı uyuşturmak için iğne yaptı sinek ısırığı gibiydi. İç kaslarımın kuvvetli olduğunu içten yırtığım olmadıgını kesi atmadıgını bebişin çıkarken dışta 2cm lik küçük yırtık olduğunu söyledi 4 tane estetik dikiş attı.10-15 dk sürdü hiç hissetmedim korkulacak bişey yoktu. Dikiş bittikten sonra ebeler üstümü temizledi ve sandalyeye oturdum. Artık hersey bitmişti.🥰🥰 odamıza cıktık kuzum 1 saat sonra geldi. Bütün acılarım 10 bucuk saatin sonunda bitmişti. Odama cıktıktan sonra herseyimi kendim ysptım cok rahat hareket ettim sanki dogum yapmamıs gibiydim sadece morfin kafası vardı biraz😂 dikişler az estetik ve dışta olmasından kaynaklı sanırım öyle aşırı bi ağrım olmadı batma seklinde oldu sağ tarafa cok agırlık vermeyerek hareket ettim. Şuan bir haftalığız ikimizde gayet iyiyiz. 12 kilo almıştım dogumdan sonra aşırı ödem olmustu ama beşinci gün geçti. Şuan 9 kg gitti 3 kg kaldı. Emzirmeden ve normal dogumdan kaynsklı kilo hızlı gitti. Sancıları karşılamak çok zordu tarif etmesi zor ama doktorumada dayanacağımı söyledim. Ama sakın korkmayın ben yaptıysam sizde yaparsınız ben 25 yaşına kadar serum bile baglatmamıs insanım😂😂 ve unutmayın her doğum kendine özel herkes aynı şeyi yaşamıyor. Benden önce doğum yapan bayanın doğumu aşırı kısa sürdü o yüzden korkmayın sancının geçecegine inanın doğum en kısası zaten. Herseyi açıkca anlattım sormak istedikleriniz varsa severek cevaplarım😊😊 güçlü olun 🙏🙏💪💪