ayse_65 ilk doğumum normal doğumdu, şimdi ikinciye hamileyim inşallah yine normal doğum olur diyorum. Tabiki herkesin vücudu doğumu karşılaması farklıdır. Her doğum ayrı özeldir. Normal doğumda doğum süreci, sezeryanda da sonrası zorlu geçiyor. Benim çatım biraz sorunluydu, normal doğuma tamamen hazır değildim yani. Ama doktorumun desteğiyle doğru ıkınma ve hareketlerle normal oldu. Evet sancılar zorluyor, hayatında hiç yaşamadığın acı. Benim belime vurmuştu demiştim bu nee ben doğuramam, doğuma alındığım zaman çatala çıkınca yani sabit kaldığın için ekstra sancılar zorluyor. Beni indirin yapamıyorum diye bağırdığımı hatırlıyorum. Ama inan bana bebek çıkıp gidiyor ya bitti sonrası yok. Acıların ağrıların hepsi bitti. Dikiş atılırken zaten uyuşturuyorlar benim üç dikişimin olmuştu onları da hissetmedim yani. Doğum bitti temizlediler üstümü giydirdiler falan ayağa kalktım ben yürüyebilirim dedim de ebeler o zaman yorulma şimdi diyip oturtmuşlardı. Düşün o gözümüzde büyüyen sancıları çekiyoruz ve sonrasında hop ayağa kalkabiliyoruz. Gerçekten korkma geçiyor bak unutuyorsun o acıyı, bana şimdi tarif et deseler tam olarak edemem mesela belimden vurdu derim bi o kadar.
Ben sezeryan olmadım ama sezeryanı da annemden biliyorum kardeşlerimi sezeryanla doğurmuştu. Sonrası zordu o ilk yürüyüşü, süt gelmemesi falan gördüğüm kadarıyla zordu. Tabiki o da herkeste bir olmuyor bazıları sezeryan sonrasını normal gibi geçiriyor.
Benim sana tavsiyem 36.haftadan sonra perine masajı zaten doktorun da önerecektir. Bol bol squat, pilates yap ılık duş al. Ben duşta bile eğilip kalktığımı hatırlıyorum 😄