Benim de tansiyonum yükseliyor, doktorum 140-80 değerini aşarsa haberim olsun dedi. Kan sulandırıcı kullanıyorum, çentiğim var yani damarda direnç var. Bebeğimde de gelişim geriliği var. Bunlar hep birbirini etkileyen şeyler. Kaç haftalık hamilesiniz ve doktorunuzun değerlerinizden haberi var mı bilmiyorum ama nacizane tavsiyem muhakkak haberi olsun. Bir çok ihtimali değerlendirmesi lazım. Hatta benim bebeğe gelişim geriliği var erken almamız gerekebilir diye ciğer geliştirici vuruldum. Bunları duyunca panik yapmayın, tedbir alın lütfen. Ayrıca tansiyon ölçerken;
- Mümkünse Omron gibi sağlam ve kol manşonlu aletler kullanınız, hamile olmasanız dahi evinizde bulunmalı.
- Lütfen en az 15-20 dk dinlenir halde sabitlendiğinizde o durumda tansiyonunuzu ölçünüz.
- Öncesinde yeni tuvalet girmiş, yeni yemek yemiş, efor sarfetmiş olmayınız.
- Kolun pozisyonuna dikkat ederek ölçüm yapalım.
- Sabah açlık ve akşam tokluk gibi günde 2 ölçümle takip etmek ve not etmek daha doğru bir grafik görmenizi ve doktorunuza sunmanızı sağlar.
- Hastane tansiyonu gibi hastane ortamında heyecanla yükselen tansiyon değeri biraz şaşırtmacalıdır.
- Bütün bunlara dikkat ettikten sonra değerlerinizle ilgili endişelenip endişenmemeli mi muhakkak DOKTORUNUZA sormalısınız. Yukarıda verdiğiniz değerler tehlikeli olmasa da bir şeyleri işaret edebilir, bunu da yalnızca doktorunuz anlayabilir.
Şifa dilerim, bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alın inşallah, iyi günler