Hilalarikan glikoz dediğimiz şey sadece şeker yükleme testiyle alınmıyor vücuda. Karbonhidrat içeren şeker içeren herşey glikoza dönüşüyor. Bilimsel araştırmanızı yapıp gelmişsiniz. Ama biraz daha literatür araştırmanızı tavsiye ederim. Hemşire olmanız tıbbın her alanına hakim olduğunuz anlamına gelmiyor. Ben kendim de sağlıkçıyım ve kendimi sadece uzman doktora emanet ederim. Ha doktorla anlaşamazsın anlaşırsın değiştirirsin o ayrı. Ama gideceğin doktorların %90ı bu testi sana önerecek. Ayrıca şeker yüklemesi yaptırdıktan sonra şeker hastası olmazsınız. Ya da test sonucu çıkan gebelik diyabeti doğumdan sonra kayboluyor zaten ama önlem hayat kurtarır. Glikoz testi 1 2 baklavaya eşdeğer seviyede bir şeker. Ağzınıza aşırı şeker tadı gelince aşırı zehirli olmuyor. Sonuçta pirinç ve patateste glikoza dönüşüyor ama gayet tuzlular. Bunları göz önünde bulundurmanızı öneririm. Test yaptırmamak yine size kalmış birşey ancak sizi risk grubunda görmüş bir doktorun ısrarını da sağa sola şikayet ederek sinirinizi atmaya çalışmayın. Gebelik zaten stresli bişi, ne kendiniz ne çocuğunuz ne de dize yardımcı olmak isteyenlerin hayatını dayanaksız kaprislerle zorlaştırmayın.